اخبار

ساخت یک طرح جدید پتروشیمی در استان کرمانشاه با هدف تکمیل زنجیره ارزش/ ظرفیتی جدید برای تولید پلی پروپیلن در کشور

بسپار / ایران پلیمر بهزاد محمدی، معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جریان بازدید از مناطق پیشنهادی توسعه صنایع پتروشیمی در استان کرمانشاه اظهارکرد:احداث یک طرح پتروشیمی در استان کرمانشاه در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه ریزی شده است .
وی با بیان اینکه این طرح را وزیر محترم نفت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابلاغ کرده است، گفت: این طرح با حضورNPC به عنوان توسعه دهنده و با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد و امروز با همکاری استانداری کرمانشاه از مکان های پیشنهادی جهت اجرای این طرح بازدید به عمل آمد.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح جدیدزنجیره کاملی از یک طرح پتروشیمی است و منابع خوراک ،آب ، برق و زیرساخت های لازم برای این اجرای این طرح در منطقه وجوددارد گفت: در این طرح به ترتیب گاز طبیعی به متانول تبدیل وسپس متانول تبدیل به پروپیلن می شود و در نهایت پلی پروپیلن ومتانول بعنوان محصولات نهایی خواهند بود.
وی در خصوص دانش فنی این طرح  جدیداظهار کرد: دانش فنی این طرح توسط شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی بومی سازی شده است .
محمدی گفت: اجرایی شدن این طرح سبب رونق صنایع پایین دستی وایجاد اشتغال و فعال شدن بنگاه های کوچک و بزرگ در استان کرمانشاه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: : امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات ساخت این طرح با انجام مقدمات در ماه های آتی از سال آینده اجرایی شود.البته همکاری مستقیم نهادها و سازمانهای استان کرمانشاه در تحقق این برنامه بسیار موثر می باشد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا