اخبار

ساخت ماشین آلات در چین رشد 7/5 درصدی را نشان می دهد/ رتبه اول در فروش ربات های صنعتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار ایران پلیمر با وجود رشد متوسط سالیانه ی ۸ درصدی، تولید ماشین آلات در کشور چین در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ با سرعت آهسته تری رشد کرد. این آمار و اطلاعات راIHS Markit منتشر نموده است. طبق پیش بینی ها تولید ماشین آلات در چین طی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ شاخص رشد CAGR معادل با 7/5 درصد را دارا خواهد بود. 
به طور کلی در نیمه ی اول سال ۲۰۱۸ صنعت ماشین آلات درگیر شرایط نامناسب اقتصادی شد. این درحالی است که ربات ها و سایر ماشین آلات تولیدی تکمیلی نرخ رشد بی نظیری را شاهد بودند. در این میان برخی از تولیدات سنتی نظیر ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات کاغذ و محصولات کاغذی به دلیل دارا بودن جنس متفاوتی از بازار انتظارات رشد متفاوتی را دارا هستند. 
از آنجایی که تولید هوشمند ٬٬2025 رو به پیشرفت است هزینه های نیروی انسانی افزایش یافته است. در همین راستا چین با تولیدات بیشتر ربات ها سعی در کاهش هزینه ها دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط IFR چین برای پنجمین سال متوالی طی سال های 2013 تا 2017 در فروش ربات رتبه ی اول را کسب نموده است. طبق گزارش این مرکز، تولید ربات صنعتی همچنان افزایش یافته و رشدی 38 درصدی را دارا خواهد بود. 

 

رویکرد کلی
اگرچه تولید ماشین آلات در چین در نیمه ی اول سال ۲۰۱۸ رشد نسبتا پایداری را شاهد بوده است، ولی جنبه های نامطلوبی در نیمه ی دوم این سال برای این کشور در صنعت ماشین آلات پیش آمد. از جمله این جنبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
–  با وجود Sino-US و سایر اصطکاک های تجاری عدم قطعیت بسیاری همچنان در سطوح بین المللی وجود دارد
–  سرمایه گذاری های زیرساختی و نرخ رشد مصرفی در حال کاهش می باشد و نیرو محرکه ی اقتصادی برای ایجاد رشد بیشتر ناکافی است
–  جدی تر شدن قوانین زیست محیطی با ناکافی بودن رعایت این قوانین توسط شرکت ها اثرات مخرب کوتاه مدتی را ایجاد نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا