اخبار

زیان انباشته قطعه سازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید/ تامین مواد اولیه چالشی برای این حوزه

بسپار/ایران پلیمر محمدرضا نجفی منش در گفت و گویی در مورد تأمین مواد اولیه قطعه سازان، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه هستند که مهم‌ترین آنها تأمین مواد اولیه است، به صورتی که این مساله تبدیل به چالشی در این حوزه شده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: قبلاً به نوعی سهم هر شرکتی برای دریافت مواد اولیه مشخص بود و قطعه ساز مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق ال سی داخلی می خرید اما این ماجرا مدتی است که متوقف شده است.

وی ادامه داد: از این رو به دلیل عدم تأمین مواد اولیه، تولید قطعه به مشکل خورده است و برخی از شرکت‌ها هم مجبور به مراجعه به بازار آزاد هستند که نرخ‌ها هم در بازار آزاد بسیار بالاست و با توجه به اینکه قیمت نهایی قطعه هم به این راحتی‌ها بالا نمی‌رود موجب ورود زیان به قطعه سازان می‌شود.

نجفی منش گفت: ما از وزارت صمت درخواست کرده‌ایم که این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلات تأمین مواد اولیه حل شود؛ البته وزارت صمت نیز اعلام کرده که در حال بررسی است و ما امیدواریم هر چه زودتر این بررسی‌ها به نتیجه برسد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به مشکلات تأمین نقدینگی قطعه سازان، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر زیان انباشته قطعه سازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از سویی دیگر نیز طلب قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین توان قطعه ساز در تأمین نقدینگی رو به تحلیل است، در حالی که قطعه ساز برای تولید نیاز به نقدینگی دارد.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا