اخبار

زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به شش ماه افزایش پیدا می‌کند/ فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی در اختیار وزارت صمت

بسپار/ ایران پلیمر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، گفت: مقرر شد زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به شش ماه افزایش پیدا کند و زمان مقتضی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی  و ماشین آلات با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شود.

 

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: مباحثی در مورد رونق تولید و تامین منابع ارزی و مسائل مالیاتی تولید کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

 

فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی با پیشهناد وزارت صمت تعیین می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان سه ماه بازگشت ارز حاصل از صادرات  به چهار ماه افزایش پیدا کرده اما برخی از صادر کنندگان مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی نیاز به زمان ده ماهه تا یکساله دارند، تصریح کرد: مقرر شد زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به شش ماه افزایش پیدا کند و زمان مقتضی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات فنی و مهندسی  و ماشی آلات با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شود.

 

شیوه عملکرد بنگاه‌های مبادله ارز واحد می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور کار دیگر کمیسیون در زمینه هزینه مبادله، تبدیل و انتقال ارز بود که متفاوت است و بنگاه‌ها به شیوه متفاوت خود عمل می‌کنند، ادامه داد: پیشنهاد شد بنگاه‌ها در زمینه مبادله و تبدیل ارز به یک شیوه عمل کنند تا صادرکنندگان با نرخ‌های متفاوت مواجه نباشند.

 

وی با تاکید بر اینکه دستور کار بعدی کمیسیون بررسی مباحث مالیاتی باقی مانده از جلسات گذشته بود، عنوان کرد: باید به سمت نظام عادلانه مالیاتی و گسترش جامعه هدف و جلوگیری از فرارهای مالیاتی حرکت کنیم تا بر بروی پرداخت کنندگان فعلی مالیات فشار مضاعفی وارد نشود.

فولادگر با بیان اینکه بر اساس ماده 169 مکرر مالیاتی باید تراکنش‌های مالیاتی افراد از سال 95 به بعد بررسی شود، گفت: مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص مباحث مطرح شده در حوزه مالیاتی گزارشی را تهیه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه مسائل مالی شامل مسائل بانکی، تامین مالی و ارزی، مالیاتی، حوزه پولی، حوزه کسب و کار به جمع بندی رسیده‌ایم و موضوعات مربوط به بخش‌های صنعت، معدن، برق، بنزین، نفت، مسکن بررسی شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا