اخبار

رییس هیات مدیره بسپار پیشرفته شریف: افزایش ماندگاری مواد غذایی با بسته بندی های زیست تخریب پذیر

بسپار می نویسد، شرکت بسپار پیشرفته شریف تولید کننده‌ی کامپاندهای پیشرفته مهندسی با هدف کاربرد در اهم صنایع غذایی و افزایش ماندگاری مواد غذایی است. یکسری از محصولات هم به صورت کیسه و فیلم و انواع ظروف بسته‌بندی موادغذایی هستند.

معصومی به خبرنگار بسپار گفت: جدیدترین محصولات ما کامپاندهایی هستند که برای زیست تخریب پذیر کردن محصولات پلیمری استفاده می‌شوند.

امسال، سال چهارمی است که در این نمایشگاه شرکت داریم، نمایشگاه مفیدی است. صنایع غذایی خوبی در آن حضور دارند و سال به سال این نمایشگاه فعال‌تر می‌شود و حال اینکه برای صنایع وابسته به صنایع غذایی مانند شرکت ما که تولیدکننده‌ی ملزومات آن‌ها هستیم، این ارتباطات رودررو، بازدید از غرفه ها و نوآوری هایی که توسط شرکت کنندگان داخلی و خارجی این صنایع  ارائه می شود، کمک به بهبود و پیشرفت در تولید محصولات جدید و همچنین بسته شدن قراردادهای تجاری با تولیدکنندگان موادغذایی خواهد بود. از صفر تا صد زنجیره صنایع غذایی، شصت درصد به بسته بندی و پلیمرها اختصاص دارد، به دلیل اینکه در دنیای کنونی بسته‌بندی برای موادغذایی نقش حیاتی دارد و به ویژه اینکه در حال حاضر تفاوت رویکرد هم پیدا کرده است. به عنوان مثال در بیست سال پیش بسته‌بندی تنها وظیفه‌ی بسته‌بندی را به عهده داشت به عنوان قابلیت مکانیکی و حمل موادغذایی ولی امروزه یکی از نقش‌هایش افزایش ماندگاری است یعنی نقشی که تا کنون موادشیمیایی به عنوان نگهدارنده ایفا می کردند به مرور زمان دارد منتقل می‌شود به صنعت بسته‌بندی که اهم آن پلیمری است. پس وظیفه‌ی بسیار بزرگی است.


(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 178 ام ماهنامه بسپار که در تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا