اخبار

رییس انجمن قطعه سازان: ۴۰درصد قطعه سازان خودرو زیرزمینی هستند!/ آسیب های جاده ای تا چه حد از این آمار متاثر است؟

بسپار می نویسد، رئیس انجمن قطعه سازان گفت: نیاز و کشش بازار به قطعات خودرو و عدم کنترل بازار باعث تولید نا مرغوب و ورود قاچاق کالای نامرغوب خارجی می شود.


 رضا رضایی با اشاره به فعال بودن یک هزار قطعه ساز در کشور گفت: فقط ۶۰۰ شرکت قطعه ساز شناسایی شده اند و دارای کد و مقید به تولید قطعات داخلی با کیفیت هستند. او گفت: این تولید کنندگان برای ما قابل رصد و کنترل هستند.

او ادامه داد : ۴۰۰ قطعه ساز دیگر برای ما قابل شناسایی نیستند و جنس نامطلوب و تقلبی تولید می کنند، در حال حاضر وزارت صنایع بسیار سختگیرانه عمل می کنند و امیدواریم که تولیدات قطعه خودرو به سمت و سوی کیفیت مطلوب پیش رود و جلوی قاچاق گرفته شود.

رضایی با اشاره به اینکه جنس قاچاق در بازار ۳۳ درصد قیمت واقعی را کاهش می دهد گفت: امیدواریم همه قطعات دارای شناسه تولید باشند.

رئیس انجمن قطعه سازان از مصرف کنندگان خواست که قطعات داخلی با کیفیت مطلوب استفاده کنند. وی افزود: برخی مواقع واردکنندگان لوازم و قطعات خودرو در خارج از کشورقطعه خودرو را با بسته بندی و برند اصلی انجام می دهند که تشخیص تقلبی و اصل بودن آن به سختی صورت می گیرد.

او با بیان اینکه قطعه سازان قانونی و برند معروف کد شناسایی و کد رهگیری دارند افزود: رضایی معضل اصلی را تولید نامطلوب و قاچاق دانست، تولید قطعات داخلی با کیفیت مطلوب توان اشباه بازار را ندارند و همین کشش بازار باعث ورود جنس خارجی نامطلوب یا تولید داخلی زیر پله ای و نامرغوب می کند.  

رضایی افزود: سال گذشته ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید شده است که این حجم خودرو بیشتر از تولید خود به قطعات یدکی نیاز دارند.  

او گفت: قطعات نامطلوب باید برگشت داده شوند و روی خودرو سوار نشود، براساس سفارشی که شرکت خودرو ساز به شرکت قطعه ساز می دهد، ابتدا باید براساس الزامات استاندارد و شرایط هشت گانه ای نمونه سازی شود و این نمونه ها آنقدر تکرار می شود تا با کیفیت و قالب نوع اصلی (اورجینال) تطبیق یابد.

رضایی گفت: بیش از ۱۷ نوع خودرو جدید به بازار می آید که براساس شرایط استاندارد تولید و قطعه سازی می شود.

منبع:مهر


[EasyDNNnewsLink|265]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا