اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ رونمایی Chinaplas 2023 از فرصت‌های تجاری جدید در این نمایشگاه + لینک پیش ثبت نام

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر امروزه بسیاری از شرکت‌های آسیایی صادرات محور هستند و گسترش تجارت بین‌المللی در منطقه را دنبال می‌کنند. مشارکت اقتصادی جامع RCEP که در ژانویه 2022 اجرایی شد، بناست بزرگترین بلوک تجارت آزاد در جهان را میان 15 عضو امضاء کننده‌ی خود ایجاد کند. به این ترتیب انگیزه‌ی بیشتری برای تولید در آسیا ایجاد خواهد کرد. به نظر می‌رسد Chinaplas به عنوان نمایشگاه درجه یک پلاستیک و لاستیک در آسیا به فعالان صنعت کمک کند تا فرصت‌های RCEP را باز کنند. به این ترتیب به چشم اندازهای پر رونقی که توسط مرکزیت بزرگ گواندونگ-هنگ‌کنگ-ماکائو (GBA) ارائه می‌شود، کمک خواهد کرد. این رویداد در تاریخ 17 تا 20 آوریل 2023 در lرکز همایش جهانی شهر شِنژِن برگزار خواهد شد.

این رویداد با موضوع «آینده‌ای روشن‌تر و مشترک با نوآوری»، راه حل‌های پلاستیکی نوآورانه و روندهای بازار مربوطه را در نمایشگاهی به مساحت 380 هزار متر مربع ارائه خواهد کرد. طبق ادعای برگزار کننده‌ی این رویداد، شرکت کنندگان از صنعت جهانی پلاستیک، ترکیبی متعادل از فناوری‌های بین‌المللی و چینی را کشف خواهند کرد که طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد و بازارهای نهایی را متحول خواهد کرد.

 

تبدیل بلوک تجاری آسیا به قطب تولید جهانی

چین و 10 کشور عضو ASEAN علاوه بر ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند به عنوان 15 امضاء کننده‌ی توافق RCEP دسترسی ترجیحی برای محصولات خاص در بازارهای منتخب RCEP را میسر می‌کنند. کسب و کارهای منطقه هم اکنون از حذف تعرفه برای بیش از 90% کالاها در طول زمان بهره خواهند برد. این محصولات از مواد پلاستیکی و سوخت معدنی گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین سایر محصولات شیمیایی را شامل می‌شود. RCEP ار رشد آسیا به عنوان یک مرکز تولید جهانی حمایت می‌کند.

بر اساس آمار سازمان ملل، ارزش افزوده صنعتی آسیا از 2.7 تریلیون دلار در سال 2000 به 9.4 تریلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است، در حالی که سهم آسیا از ارزش افزوده‌‌ی صنعتی جهانی از 35.9 درصد به 50.9 درصد رسیده است. سهم چین از 6.4 درصد به 24.9 درصد رسیده، در حالی که سهم ASEAN نیز از 2.8 درصد به 4.8 درصد رسیده است. 15 عضو RCEP در مقایسه با 29.4 درصد در سال 2000، در مجموع تا سال 2019 سهمی معادل 40.2 درصد داشته اند. داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که در سال 2021، واردات و صادرات بین چین و 14 عضو دیگر RCEP بالغ بر 12.07 تریلیون یوان (1.73 تریلیون دلار) بوده است. 18.1 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و 30.9 درصد از کل ارزش تجارت خارجی چین را تشکیل می‌دهد. به لطف آزادسازی تحت RCEP، رشد بیشتری انتظار می‌رود و چشم انداز فوق‌العاده ای برای صنایع پلاستیک و لاستیک ایجاد می‌کند.

 

GBA به طور منحصر به فردی برای به حداکثر رساندن رشد تحت RCEP قرار دارد

شرکت های منطقه گواندونگ-هنگ‌کنگ-ماکائو (GBA) می‌توانند از فرصت‌های جهانی ارائه شده توسط RCEP استفاده کنند. به ویژه شنژن و هنگ کنگ برای تسریع در گسترش جهانی شرکت‌ها هم افزایی ایجاد می‌کنند. انتظار می‌رود که شنژن با حمایت قوی از سوی دولت مرکزی، به مرکز نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت تبدیل شود. هنگ کنگ، با قدرت خود به عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی، مدت‌هاست که یک پلت فرم تجاری ممتاز برای مدیریت سرمایه گذاری‌های خروجی از زمین اصلی، از جمله سرمایه گذارهای ASEAN و سایر اعضای RCEP بوده است. این مزایا به شنژن و هنگ کنگ اهمیت منحصر به فردی در گسترش جهانی می‌دهد.

 

آینده‌ای روشن تر از طریق نوآوری

در آوریل 2023، Chinaplas به شنژن، دروازه‌ی GBA و RCEP و همچنین مرکز نوآوری و فناوری پررونق جنوب چین بازخواهد گشت. فناوری‌های ارتقا یافته و راه‌حل‌های هوشمندتر قابل نمایش در Chinaplas 2023 می‌تواند به صنعت کمک کند تا از فرصت‌های نوظهور در RCEP و GBA استفاده کند و در زمان واقعی به بازارهای در حال تغییر واکنش نشان دهد.

حضور بیش از 3900 غرفه‌دار در Chinaplas 2023 پیش‌بینی می‌شود، از جمله هشت غرفه‌ی کشوری با شرکت‌هایی از اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، بریتانیا، و ایالات متحده و یک غرفه‌ی منطقه‌ای که محصولات و خدمات تایوان را نمایش خواهد داد. هجده سرفصل موضوعی در سالن‌های ماشین‌آلات و مواد شیمیایی و مواد خام قالب‌گیری تزریقی، ماشین‌های اکستروژن، چاپ سه بعدی، بازیافت، تولید هوشمند، پلاستیک‌های زیستی، کامپوزیت‌ها، مواد با کارایی بالا، لاستیک‌های گرمانرم و سایر فناوری‌ها پوشش داده خواهد شد.

Chinaplas به یک پلتفرم ترجیحی برای صنایع پلاستیک و لاستیک برای معرفی محصولات و راه حل‌های جدید و نمایش فناوری‌های نوآورانه‌ی مواد و ماشین آلات تبدیل شده است. علاوه بر فناوری‌های پیشرو و راه‌حل‌های عملی از سراسر جهان،Chinaplas  بستری را برای شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند که با روحیه‌ی «حرفه‌ای‌سازی، اصلاح، تخصص و نوآوری» رشد می‌کنند. خریداران از صنایع متعدد، از جمله خودروسازی، ساخت و تولید، الکترونیک و برق، پزشکی، انرژی‌های نو، بسته بندی، بازیاف و ورزش، مجموعه‌ی بزرگی از محصولات و خدمات مرتبط با نیازهای صنعتی خود را در این نمایشگاه خواهند یافت.

چندین رویداد همزمان، از جمله هم‌اندیشی(سمینار)هایی در مورد اقتصاد چرخشی، تولید هوشمند، و نوآوری طراحی، در حال برنامه ریزی هستند.

 

گستردگی دامنه‌ی رویداد

تحول دیجیتال، هر صنعت و تجارتی را تحت تاثیر قرار داده است و Chinaplas نیز از این قاعده مستثنی نیست. Chinaplas+ تجربه‌های نمایش آنلاین و آفلاین را با شش حوزه‌ی زیر ادغام می‌کند:

  • CPS+ eMarketplace که توسط Chinaplas پشتیبانی می‌شود، یک پلت‌فرم جهانی تامین منابع الکترونیکی برای راه‌حل‌های پلاستیک و لاستیک است که شامل مواد خام، ماشین‌آلات، محصولات نیمه‌تمام و خدمات از سراسر جهان است. تنها با یک کلیک، خریداران می‌توانند در هر زمان و هر مکان با بیش از 4000 تامین کننده‌ی فناوری پلاستیک و لاستیک جهانی ارتباط برقرار کنند.
  • Chinaplas LIVE پخش زنده رسمی است که توسط برگزار کننده‌ی رویداد پخش می شود. بیش از 100 شرکت کلیدی و مدیران آن‌ها روندهای بازار را مشخص می‌کنند و آخرین محصولات و فناوری های خود را در محل نمایشگاه معرفی می‌کنند.
  • Business e-Match به اتصال تامین کنندگان از پیش غربال شده و خریداران برتر اختصاص داده شده است.
  • وبینارهای Applications Online Forum، مدیران ارائه دهنده‌ی راه حل، بازارهای کاربردی نهایی و انجمن ها را گرد هم می‌آورد تا بتوانند نظرات خود را در مورد روندهای بازار تبادل کنند و راه حل های فناوری را برای بخش های مختلف برجسته کنند.
  • کانال ویدئویی فناوری‌ها (Technologies Video Channel) شامل مصاحبه‌های اختصاصی با مدیران فناوری است و نمایشگاه‌های نوآورانه و رویدادهای موضوعی رسمی را به نمایش می‌گذارد.
  • Factory iVisit بازدید آنلاین کارخانه را در اختیار بینندگان قرار می دهد که در آن می‌توانند نمایش زنده‌ی ماشین‌های فرآیند پلاستیک را تجربه کنند و با کارشناسان فنی تعامل داشته باشند.

 

امتیازات پیش ثبت نام

در سال 2022، اقتصاد جهانی از همه‌گیری کرونا نجات پیدا کرد. در این شرایط جدید،Chinaplas  با CPS+ eMarketplace با موفقیت یک نمایشگاه مجازی پلاستیک و لاستیک در سطح جهانی برگزار کرد. شش حوزه‌ی Chinaplas+ برای تکمیل نمایش فیزیکی ادغام خواهند شد. در سال 2023، تلاش بر این است تا یک نمایشگاه حضوری چهار روزه برای شرکت‌کنندگان برگزار شود تا در آن ارتباطات چهره به چهره و مبتنی بر فناوری، با هدف کمک به صنایع پلاستیک و لاستیک در کشف فرصت‌های تجاری جدید، به‌ویژه چشم‌اندازهای RCEP و GBA صورت بگیرد.

پیش‌ثبت‌نام آنلاین برای Chinaplas 2023 هم‌اکنون تا 11 آوریل 2023 باز است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تخفیف زودهنگام برای یک کارت ورود چهار روزه با 50 یوان (7.50 دلار) به جای 80 یوان بهره ببرند. بازدیدکنندگان پیش ثبت‌نام شده، eBadge یا نشان بازدیدکننده خود را برای پذیرش سریع دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا