اخبار

رونمایی از راهکارهای پلیمری پایدار شرکت SABIC در K2019

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت SABIC طیفی از راهکارهای پایدار نوآورانه خود را که برای پاسخگویی به چالش‌های پایداری و اجتماعی کره زمین طراحی شده، در نمایشگاه K2019 در دوسلدورف آلمان به نمایش گذاشت.

6 راهکار برای آینده‌ای پایدار و اقتصاد چرخشی

شرکت SABIC در مجموعه‌ای با عنوان «ساخت دنیایی از تفاوت‌ها با کمک یکدیگر» در همکاری با مشتریانش، 6 سازه متحرک را به نمایش گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه راهکارهایش می‌توانند اقتصاد چرخشی و آینده‌ای پایدار را بسازند. سازه‌های تجربی، دیگر حوزه‌های کلیدی پایداری را برای شرکت SABIC نمایش می‌دهد. این حوزه‌ها شامل خودروسازی و حمل‌ونقل عمومی، بسته‌بندی و ساخت و ساز است. همچنین در حوزه مراقبت شخصی و سلامت و محصولات مصرفی شخصی، محصولات نوآورانه‌ای توسط مشتریان شرکت SABIC مبتنی بر آخرین راهکارهای مواد چرخشی این شرکت تولید شده است.

راهکارهایی برای خودروسازها و حمل‌ونقل عمومی

از آن جایی که کاهش وزن خودروها به صورت مستقیم با کاهش تولید گاز co2، بهبود اقتصاد سوخت و گسترش کاربردهای وسایل الکتریکی در ارتباط است، تولیدکنندگان خودرو پیوسته تقاضای بیشتری برای موادی دارند که سبک‌تر هستند اما در عین حال استحکام و عملکرد را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. یکی از این تولیدکنندگان خودرو شرکت Land Rover است که در همکاری با شرکت SABIC مراحل ابتدایی توسعه مدل Defender 2020 خود را پیش برده که در آن از راهکار مواد گرمانرم‌ این شرکت در بیش از 70 موارد استفاده کرده است. Land Rover مدل Defender خود را این گونه توصیف می‌کند: «مبتنی بر سخت‌ترین مواد تولیدشده تا امروز». این خودرو در نمایشگاه K2019 در غرفه SABIC برای بازدیدکنندگان قرار داده شده است تا به این ترتیب تجربه دست اولی از قابلیت‌های مواد و مهندسی آن در کمک به پیشبرد طراحی و تولید این مدل داشته باشند.

یک امکان دیگر در حوزه خودروسازی، ساختارهای سبک‌وزن و مواد مهندسی تولید شده توسط SABIC با نام رزین XENOY™ است که می‌توان از آن به عنوان راهکاری جایگزین برای فلز در کاربردهای جدید ایمنی استفاده کرد؛ کاربردهایی چون نگهدارنده‌های جانبی برای ماژول‌های باتری که زیر وسایل نقلیه الکتریکی سوار می‌شوند.

راهکارهای بسته‌بندی: بسپارهای چرخشی تاییدشده

استفاده از پلاستیک‌ها در بسته‌بندی، منافع بسیاری از جمله حفاظت از محصولات و افزایش طول عمر مواد غذایی در قفسه به همراه دارد. از منظر پایداری، بسته‌بندی‌های پلاستیکی نقش حیاتی در کاهش ضایعات در زنجیره غذایی جهانی دارند و در عین حال با مباحث سخت‌گیرانه بهداشت مواد غذایی و مصرف‌کننده و الزامات زیست‌محیطی منطبق هستند.

شرکت SABIC، در توسعه راهکارهای نوآورانه برای ایجاد امکان استفاده مجدد و بازیافت بسته‌بندی‌ها از طریق فرایندهای پیشرو و همکاری با شرکای کلیدی خود، سرآمد است. این شرکت 4 راهکار نوین چرخشی را در حوزه بسته‌بندی ارائه کرده است که در K2019 به نمایش گذاشته شده است. این راهکارها شامل محصولات پرچم‌دار شرکت با نام «بسپارهای چرخشی تاییدشده» هستند که از ضایعات پلاستیکی مخلوط که به روش شیمیایی بازیافت شدند، تهیه می‌شوند. ابتکار TRUCIRCLE™ زیرمجموعه این محصولات تولید شده و بقیه محصولات نیز شامل موارد زیر است:

  • پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن‌های تاییدشده تجدیدپذیر
  • رزین‌های بسپاری تولیدشده از بسپارهای بازیافت‌شده (مکانیکی)
  • محصولات طراحی شده برای کاهش ضایعات و افزایش بازیافت

راهکارهای بسپارهای بازیافتی برای بسته‌بندی مواد غذایی

شرکت SABIC از راهکار بسته‌بندی مواد غذایی رونمایی می‌کند که در همکاری با شرکایش و با استفاده از بسپارهای چرخشی تاییدشده توسعه داده است. بسته لوله‌ای شکل بستنی جدید شرکت Unilever، نخستین برند غذایی در جهان که از بسته‌بندی پلاستیک بازیافتی شرکت SABIC برای غذای منجمد استفاده می‌کند، و همچنین محفظه‌های پودر آب گوشت آماده که در آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از پلی‌پروپیلن این شرکت با نام FLOWPACT استفاده می‌کنند. همچنین کیسه‌های بسته‌بندی شرکت Walki که شامل یک لایه محافظت در تماس با غذاست، از مواد چرخشی SABIC تهیه شده و در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

راهکارهای ساخت و ساز

با گسترش شهرسازی، یک مسئله حیاتی در افزایش جمعیت، طراحی جامع، امن، منعطف و پایدار حوزه‌های مختلف شهری خواهد بود. صنایع معماری، ساخت و ساز و مدیریت منابع آب به دنبال موادی هستند که پاسخگوی تقاضای سازه‌های پایدار به لحاظ زیست‌محیطی باشند. شرکت SABIC به عنوان رهبر بازار در توسعه راهکارهای سبک‌وزن و با کارآمدی انرژی، مواد نوین پایداری را برای کاربردهایی چون ساخت لوله، تولید انرژی، محصولات الکتریکی و سازه‌ها به نمایش می‌گذارد.

شرکت SABIC در ‌راستای چشم‌انداز خود برای ارائه یک تجربه دست اول از آخرین محصولاتش، سازه غرفه خود در نمایشگاه K2019 را با استفاده از همین راهکار ساخته است که نشانی از گستردگی محصولات پایدار و کاربردهای آن است.

راهکارهای مراقبت شخصی و سلامت

صنعت بهداشت شخصی به صورت پیوسته به دنبال توسعه مواد پیشرفته برای کمک به تولیدکنندگان در شکستن محدودیت‌های ایمنی مصرف‌کننده، تناسب با کاربرد، عملکرد، پایداری و کنترل قیمت است. جمعیت رو به فزونی و ارتقای سطح آگاهی پیرامون سلامت و مراقبت شخصی منجر به تولید محصولات نوآورانه در این بخش شده است.

شرکت SABIC به عنوان یک تامین‌کننده راهکار مواد در این حوزه به دنبال ساخت محصولات جدیدی است که امکان پیاده‌سازی کاربردهای سبک‌تر، امن‌تر و با عملکرد بهتر را فراهم کند و در عین حال کارآمد، راحت و پایدار باشد. این شرکت در نمایشگاه K2019 گستره‌ای از آخرین سبد محصولی بسپارهای PURECARES خود را مانند SABIC®PP514M12 که یک رزین با جریان مذاب فوق بالاست، برای تولید پارچه‌های سبک‌وزن و تنفسی در نسج‌های بافته‌نشده مانند پوشک، محصولات بهداشتی و گان‌های اتاق عمل ارائه کرده است.

محصولات مصرفی شخصی

رشد طبقه متوسط جامعه، رشد تقاضای محصولات مصرفی را در پی دارد. پلاستیک‌ها نقش مهمی در تولید این محصولات ایفا می‌کنند و حضورشان هر روز در زندگی شفاف‌تر می‌شود. تولیدکنندگان در تلاش هستند که راهکارهایی با استحکام بیشتر، سبک‌تر و باداوم‌تر خلق کنند و در عین حال عملکرد و کارکرد عالی ارائه دهند. بسیاری به دنبال مواد پایداری هستند که بیشتری آزادی را در طراحی و زیباشناسی به آن‌ها بدهد. شرکت SABIC با دهه‌ها تجربه در سبد محصولی TRUCIRCLE™ خود، تنوعی از محصولات مرتبط این بازار را ارائه کرده است:

  • نی‌های Tupperware®Eco برای نوشیدنی
  • بطری شیر نوزاد Royal Philips Avent
  • محفظه آب برای ماشین قهوه‌ساز Royal Philips Senseo® Quadrante
  • اتوی بخار CALOR

آقای عبدالرحمان الفقیه، معاونت محصولات پتروشیمی شرکت SABIC می‌گوید: «امروز صنعت بیش از پیش با به‌کارگیری راهکارهای پایداری و استفاده مجدد، به دنبال پاسخگویی به چالش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی است. پایداری در شرکت SABIC یک ارزش هسته‌ای است و راهکارهای پیشروی ما در حوزه مواد که در نمایشگاه K2019 به نمایش خواهیم گذاشت، تعهد ما را نسبت به مشتریانمان نشان می‌دهد. هدف ما نزدیک کردن بهترین متخصصین و بهترین فناوری‌ها برای طراحی راه‌حلی بلندمدت، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای مشکلات زندگی مدرن است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا