اخبار

روش جدید بازیافت شیمیایی مخصوص الیاف کربن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گروهی از محققین در دانشگاه Washington State یا WSU راه جدیدی برای بازیافت الیاف کربن پیدا کردند. در این پروژه Jinwen Zhang که استاد دانشکده‌ی مهندسی مکانیک و مواد می‌باشد، به همراه گروهی از دانشجویانش یک راه حل بازیافت شیمیایی را یافتند که در آن کاتالیزگرهای موجود در اتانول مایع وظیفه‌ی اصلی را بر عهده دارند. این کاتالیزگرها در دمای نسبتا کم قادر هستند بسپارهای گرماسخت را تجزیه نمایند. برای شکست ساختارهایی که پخت شده‌اند محققان دما را افزایش داده که در این صورت مایع حاوی کاتالیزگر قادر است در چندسازه به خوبی نفوذ کرده و ساختار پیچیده را به طور کامل از بین ببرد. این محققان از اتانول استفاده کرده تا بتوانند رزین را منبسط کرده و کلرید روی بتواند پیوندهای اساسی کربن نیتروژن را به طور کامل بشکند.

این محققان با کشف این روش این امکان را ایجاد کرده‌اند که الیاف کربن به رزینی تبدیل شود که مجددا قابل استفاده باشد. این گروه در تلاشند که محصول تولیدی خود را به صورت اقتصادی توجیح نمایند.

حامی مالی این پروژه Joint Center for Aerospace Technology Innovation بوده که از همکار صنعتی خود یعنی Global Fiberglass Solutions نیز کمک گرفته است. 

[EasyDNNnewsLink|299]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا