اخبار

روابط عمومی فرهنگستان علوم اعلام کرد: انتصاب رییس جدید گروه علوم مهندسی و تمدید ریاست چهار گروه دیگر

بسپار/ ایران پلیمر رییس فرهنگستان علوم ایران طی حکمی دکتر محمدرضا اسلامی را به عنوان رئیس “گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم” در یک دوره دو ساله منصوب و همچنین ریاست چهار گروه دیگر این فرهنگستان را تمدید کرد.

 با عنایت به پایان دوره دو ساله ریاست گروه علوم مهندسی و با توجه به توصیه مشورتی شورای گروه علوم مهندسی، طی حکمی از سوی  دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم، دکتر محمدرضا اسلامی، عضو پیوسته گروه علوم مهندسی برای یک دوره دو ساله به عنوان رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منصوب شد.

دکتر محمدرضا اسلامی، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و از سال ۱۳۷۱ به عنوان عضو وابسته با فرهنگستان علوم ایران همکاری داشته و در سال ۱۳۸۰ به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم برگزیده شده است.

ریاست اولین کنفرانس انجمن مهندسین مکانیک در دانشگاه تهران، کسب درجه استاد برتر از سوی این انجمن در سال ۱۳۷۴، کسب عنوان استاد نمونه کشوری، برگزیده به عنوان چهره ماندگار، کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و پژوهشگر برتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری از جمله افتخارات علمی دکتر محمدرضا اسلامی است.

وی همچنین در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از یونسکو مدال اینشتین را دریافت کرد. وی طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ میلادی در مرکز فضایی ناسا به تحقیق پرداخته است و در سال ۱۹۹۷ میلادی، بر اساس کارهای اصیل ایرانی و پیشبرد و توسعه حرفه مهندسی در سطح بین‌المللی، عضو برجسته انستیتو هوافضای آمریکا و در سال ۲۰۰۱ موفق به کسب درجه علمی fellow انجمن مهندسی مکانیک آمریکا شده است.

نام پروفسور محمدرضا اسلامی در بیش از هفت کتاب بین‌المللی WHO'S WHO به عنوان محقق برجسته جهانی ثبت شده است. پیش از دکتر اسلامی، دکتر سعید سهراب پور عضو پیوسته گروه مهندسی فرهنگستان برای دو دوره متولی ریاست گروه را برعهده داشته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگستان علوم، بر همین اساس و با عنایت به توصیه مشورتی شورای گروه‌های علوم اسلامی و انسانی کشاورزی و دامپزشکی؛ در احکام جداگانه از سوی ریاست فرهنگستان، دوره دو ساله ریاست آقایان سیدمصطفی محقق‌داماد، دکتر حسین نمازی، دکتر عباس شهیدی تهرانی و دکتر محمد مهدی نادعلیان به ترتیب در گروه‌های علوم اسلامی، علوم انسانی، علوم کشاورزی و علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم برای یک دوره دیگر تمدید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا