اخبار

گفت و گوی بسپار با رضا صادقیان، پلیمر ایران: سبد متنوعی از انواع رزین ها را عرضه می کنیم

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، شرکت پلیمر ایران حدود 25 سال است که تأسیس شده. این شرکت در زمینه تولید انواع رزین‌های صنعتی فعالیت دارد و کار شرکت با تولید آلکید رزین‌های long oil، medium oil و short oil شروع شده است. سپس پلی استایرن‌های غیراشباع ارتو بتدریج به تولیدات شرکت پلیمر ایران افزوده شده است که برای پوشش‌های چوب، فایبرگلاس و کامپوزیت کاربرد دارد و درمرحله بعد رزین‌های ایزوفتالیک، رزین‌های وینیل استر، رزین‌های آکریلیکی پایه حلالی و بعد از آن رزین‌های آکریلیک پایه آب از دیگر محصولات این شرکت بوده است. رزین هایی که برای تولید رنگ های ترافیکی استفاده می‌شود هم به محصولات اضافه شده است.

در زمینه نوآوری می‌توانم بگویم تمام این‌ها حاصل انجام تحقیقات در شرکت بوده است که یا مهندسی معکوس شده است و یا با نوآوری خود بخش تحقیق و توسعه بوده و صنعتی شده است. 

ما از تولید 10 تن در هفته به تولید 100 تن درهفته رسیده ایم. محصول دیگری که ارائه داده ایم و تکنولوژی تولید آن را از یک شرکت خارجی گرفته‌ایم لاک‌های عایق سیم است که گریدهای پلی استر از نوع پلی‌استرایمید و آمید‌ایمید هستند. حدود یکسال است این محصول نیز به سبد محصولاتمان اضافه شده است. بیشترین چیزی که مشتریان از ما می‌خواستند پلی استرهای غیراشباع ما بوده است که بالاترین ظرفیت تولید در محصولات ما را دارد و بیشترین کاربرد آن در تولید لوله‌های GRP است. همچنین شناورهای نیمه‌سنگین با این ماده تولید می‌شود. پوشش داخل مخازن همچنین در صنعت پالتروژن در پروفیلهای عایق که جایگزین پروفیل فلزی در صنعت برق و الکتریک است نیز کاربرد وسیعی دارند. یکسری از گریدهای آن ها در صنعت سنگ برای تقویت یا اصلاح سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

رزین‌های آکریلیک هم بیشتر در رنگ‌های ترافیکی مورد استفاده واقع می‌شود. هلدینگ ریف ایران بزرگترین مجری این رنگ‌ها است که بزرگترین ناوگان هم تولید رنگ و هم اجرای این نوع رنگ‌ها را دارد که ما تأمین کننده رزین‌های آکریلیک آن هستیم.

آلکیدها در صنعت رنگ‌های ساختمانی و رزین‌های واتربیس آکریلیک هم بیشترین مصرف را در بخش دکوراتیو یا پوشش ساختمانی دارد.

وی در ادامه مقایسه ای بین کیفیت محصولات تولید شرکت پلیمر ایران و محصولات وارداتی موجود در بازار داشت: خوشبختانه ما در این صنعت در ایران رقیب چینی نداریم چون مواد اولیه ما معمولا از پتروشیمی داخل تأمین می شود و باعث می‌شود که محصولات ما از نظر رقابتی بتواند مناسب به بازار ارائه شود ولی بزرگترین رقبای ما رقیب‌های ترک هستند که تا حدودی در بازار ایران جای دارند ولی از نظر قیمتی و کیفیتی محصولات ما قابل رقابت با آنها است و ما همه استانداردهای مربوطه را دریافت کرده‌ایم. چون ما در این صنعت در ایران مصرف‌کننده‌های مختلف با نیازهای متفاوت هستند که ما می‌توانیم با توجه به خواسته مشتری و به سفارش آن‌ها محصولات مفید برای کارشان را ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا