اخبار

رضازاده از شهرداری خواست امکان تفکیک زباله از طریق سطل های شهری را ایجاد کند

بسپار می نویسد،رییس اتحادیه تولیدکنندگان پلاستیک و ظروف یکبار مصرف از شهرداری ها خواست تا با تعبیه اماکن مخصوص جمع آوری ظروف یکبار مصرف استفاده شده،امکان بازیافت این محصولات و بازگشت دوباره آن به چرخه تولید را فراهم کنند. 


نصرالله رضازاده در گفتگو با جوان، با اشاره به اینکه میزان مصرف ظروف یکبار مصرف در طول چند سال گذشته به ویژه ایام محرم بسیار افزایش یافته،گفت:در حال حاضر ظروف یکبار مصرف پس از استفاده همانند سایر زباله ها توسط شهرداری ها جمع آوری می‌شود که این مسئله منجر به تخریب و صدمه به محیط زیست می‌شود. 

وی افزود: شهرداری ها که مسئولیت جمع آوری زباله از سطح شهر و پاکسازی و فضاهای عمومی را دارند،بایستی با جداسازی جمع آوری زباله از ظروف یکبار مصرف را از طریق تعبیه اماکن و سطل‌های دورریز ظروف یکبار مصرف از زباله‌های دیگر فراهم کند تا از این طریق هم به محیط زیست آسیبی وارد نشود و هم با برگشت دوبار این ظروف به چرخه تولید،عملا میزان بهره وری این اقلام بیشتر شود. 

نصرالله زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی تولیدات مربوط به ظروف یکبار مصرف بهداشتی و استاندارد است،اظهار کرد:در ایام ماه محرم میزان استفاده ظروف یکبار مصرف چند درصدی افزایش می‌یابد. 

گفتنی است بنا بر اعلام اتحادیه تولیدکنندگان پلاستیک و نایلون، به طور معمول روزانه 14 هزار تن ظروف پلاستیکی و سه هزار تن ظرف کاغذی مصرف می‌شود که این میزان در ایام محرم به بیش از سه برابر افزایش می‌یابد، به نحوی که مصرف ظروف پلاستیکی به 40 هزار تن و ظروف کاغذی به 10 هزار تن در روز می‌رسد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا