اخبار

رشد 9 درصدی بازار آمیزه‌های PP ضد خراش برای قطعات داخلی خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، میزان تقاضا برای پلی‌پروپیلن ضد خراش برای قطعات داخلی خودرو در سال 2015 حدود 11/8 میلیون تن بوده و انتظار می‌رود تقاضا در سال 2024 به ارزش 8/78 میلیارد دلار دست پیدا کند. این اعداد و ارقام توسط Hexa Reports منتشر شده است. خواص مکانیکی بسیار خوب، قالب‌پذیری راحت و قیمت کم آمیزه‌های PP باعث مصرف گسترده‌ی این ماده در صنعت خودرو شده است. رشد مصرف این مواد در قطعات داخلی خودرو با بهبود عملکردهای رزین PP امکانپذیر شده است. آمیزه‌سازی این ماده با موادی همچون تالک، میکا، الیاف شیشه و … به افزایش مقاومت آن در برابر خراش و افزایش استحکام ضربه که برای قطعات داخلی بسیار مورد نیاز است کمک کرده است.

در سال‌های اخیر سلیقه‌ی مشتریان نسبت به زیبایی شناسی قطعات داخلی خودرو و همچنین نمای بیرونی تغییر کرده است. این مساله یکی از دلایلی است که از PP در ساخت داش‌بورد خودرو، رویه‌های درب خودرو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر نقش بازی کنندگان این بازار در حال تعامل با سایر شرکت‌های مربوطه بوده تا بتوانند اولا رنگ‌پذیری این محصولات را افزایش داده و در ثانی منجر به کاهش ضریب انبساط حرارتی و رسانایی بهتر شوند.

به منظور توجه به مسایل زیست محیطی نیز، بسیاری از فناوری‌های آمیزه‌کاری بر اساس مواد پایه زیستی در حال ارتقا می‌باشد و انتظار می‌رود بازار بسیار رو به رشد و مناسبی را در سال‌های آینده داشته باشد.  

از جمله بازی‌کنندگان اصلی این بازار می‌توان شرکت‌های BASF SE، LyondellBasell، Evonik Industries، Sumitomo Chemical Co., Ltd، SABIC، Trinseo و A. Schulman, Inc. را نام برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا