اخبار

رشد 5 درصدی ساخت ماشین‌آلات فرآیند پلاستیک و لاستیک آلمان در سال 2015

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، علی‌رغم پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر رشد 4 درصدی این صنعت در سال 2015، نتایج حاکی رشد 5 درصدی می‌باشد. بر این اساس، پیش‌بینی می‌گردد این بازار در سال جاری نیز به روند رو به رشد خود ادامه دهد. بنابراین، انتظار می‌رود میزان فروش این صنعت برای اولین بار در سال جاری به مرز 7 میلیارد یورو ترقی نماید.

میزان تقاضای داخلی در سال گذشته با افت نسبی همراه بود. بطوریکه میزان تقاضای داخلی در دوره ژانویه-اکتبر به میزان 10 درصد کمتر از مورد مشابه سال گذشته برآورد گردید. با این حال، میزان تقاضای خارج از کشور به میزان 11 درصد افزایش یافت.

در دوره ژانویه-سپتامبر سال 2015، میزان صادرات کشور آلمان در بازار ماشین‌آلات بسپاری به میزان 2/2 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بود. عمده این صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا نظیر ایتالیا، لهستان، بریتانیا و فرانسه صورت پذیرفت. با این حال، میزان صادرات به کشور روسیه مجددا با روندی کاهشی همراه بود. صادرات به کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین و کلمبیا نیز روند مثبتی را دنبال نمود.

کشور هند، پس از یک دوره چندین ساله در کاهش حجم مبادلات، مجددا رشد قابل توجهی را از خود نشان داد. با این وجود، صادرات به کشور چین با کاهش چشم‌گیری مواجه شد. این روند در خصوص کشورهای ژاپن و تایوان نیز صدق می‌کرد. اما، در منطقه آسیای جنوب شرقی کشورهایی نظیر اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایلند و ویتنام ماشین‌آلات بیشتری نسبت به گذشته از آلمان خریداری نمودند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این صنعت در آلمان در سالهای 2015 الی 2017 با رشد متوسط سالانه 2 درصد رشد نماید. این روند برای سازندگان ماشین‌آلات در اروپا 5/1 درصد و بازار جهانی نیز 2/3 درصد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا