اخبار

رشد 20 درصدی بازار جهانی پلیمرهای هوشمند تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق آمار منتشر شده از Research and market بازار جهانی بسپارهای هوشمند با شاخص CAGR تا 19/98 درصد رشد خواهند کرد. افزایش نیاز به پلاستیک‌ها در بخش‌های مربوط به سلامت، خودروسازی، غذا و نوشیدنی، نفت و گاز، ساخت و ساز و تجهیزات خانگی نیاز به این پلاستیک‌های ویژه را افزایش داده است.

علاوه بر این، انقلاب رسانش‌های دارویی (Drug delivery) یکی از دلایل کلیدی رشد بسپارهای هوشمند بوده است. بسپارهای هوشمند در کاربردهای دارویی باید طول عمر اندک، پنجره‌ی درمانی کوتاه و اثرات سوء اندک بر معده و کبد داشته و به علاوه و در غلظت‌های اندک پلاسما وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

در صنعت خودروسازی بسپارهای با حافظه در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. این بسپارها در مواقع تخریب خود را بازسازی می نمایند. این بسپارها حتی در مواردی قادرند رنگ یا ظاهر خود را نیز تغییر دهند. علاوه بر این این بسپارها می توانند در حسگرهای مورد استفاده در سامانه‌های ایمنی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

آمریکا بزرگترین بازار این بسپارها را به خود اختصاص داده و مصرف 45 درصد این مواد را در کل دنیا داراست. در آینده این بسپارها در زمینه‌های حساس به نور و PH پیشرفت خواهند نمود. شرکت‌های AkzoNobel،  Autonomic Materials، Dow Chemical و  Huntsman International بزرگترین بازار این مواد را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا