اخبار

رشد 100 درصدی صادرات به آفریقا در 1400 بدون ذکر ارزش صادرات

بسپار/ایران پلیمر رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که دولت ایران بر روی بازار بکر آفریقا برای افزایش صادرات حسابی ویژه باز کرده و آمارها در ماه‌های گذشته حاکی از رشد قابل توجه عملکرد در این حوزه است.

 علی رضا پیمان پاک در همایش فرصت‌های تجاری در غرب آفریقا، اظهار کرد: بر اساس براوردهای رسمی، صادرات ایران به آفریقا در سال 1400 در قیاس با سال قبل از آن رشدی 100 درصدی داشته و در هفت ماهه ابتدایی امسال نیز نسبت به سال قبل رشد صادرات 60 درصدی به آفریقا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بازار آفریقا یک بازار نوظهور و بکر برای ایران به شمار می‌رود، بیان کرد: ما در طول ماه‌های گذشته میزبان گروه‌های تجاری مختلفی از آفریقا بوده‌ایم و پس از بررسی بازار شرق و جنوب، همایش امروز برای بررسی بازار و آشنایی با موقعیت‌های غرب آفریقا برگزار می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: دولت ایران اعلام آمادگی کرده تا به منظور فراهم شدن مقدمات لازم برای افزایش تجارت با آفریقا، شرایط تعرفه‌ای، گمرکی و لجستیکی را بهبود ببخشد و مذاکرات ما در این مسیر در ماه‌های گذشته ادامه پیدا کرده است.

پیمان پاک با اشاره به مشارکت شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های آفریقا، تصریح کرد: ما در تقویم سال 2023، حضور در نمایشگاه‌ها را بر اساس اولویت‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم. البته این محدود به آفریقا نمی‌شود و مذاکرات برای تجارت آزاد با کشورهای مختلف منطقه، آسیا، آفریقا و شرق اروپا در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، با توجه به این که ارتباطات بانکی و جابجایی ارز یکی از معضلات در افزایش تجارت به آفریقا بوده است، ما تلاش کرده‌ایم راهکارهایی را حل این مشکلات در دستور کار قرار داده‌ایم. در کنار آن صندوق توسعه صادرات نیز به منظور تضمین فرایندهای تجاری وارد کار شده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا