اخباراخبار ویژه

رشد فزاینده ی صنعت الکترونیک و تقویت تجارت پوشش های نور فعال

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تجارت پوشش های نورفعال در سال 2027 به بیش از 21.7 میلیارد دلار خواهد رسید. این عدد با رشد سالیانه ی 5% بین سال های 2020 تا 2027 ایجاد می شود. این اعداد در گزارش موسسه ی تحقیقاتی Grand View Research, Inc بیان شده است. به نظر می رسد رشد این تجارت متناسب با رشد صنایع الکترونیکی به دست می آید. افزایش نیاز به ژنراتورهای برق به عنوان یکی از منابع انرژی پاک، یکی دیگر از عوامل رشد این پوشش ها به شمار می رود.
وسایل الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، فبلت ها، ساعت ها و تلویزیون های هوشمند از مصرف کنندگان پوشش فعال نوری هستند. وسعت شهرنشینی و تغییر سبک زندگی مردم، از عوامل مهم توسعه ی این صنعت مهم در دنیا است. البته برای گسترش این صنعت به میزان پیش بینی شده نیاز است ویژگی های این نوع از پوشش ها مانند میزان مقاومت به ضربه ی آن ها بهبود پیدا کند.
آسیا و اقیانوسیه بخض اعظم این تجارت را به خود اختصاص داده¬اند. این مطلب به دلیل وجود تولید کنندگان بزرگ این پوشش ها در این ناحیه است. تقاضا در این ناحیه بیشتر در کشورهای جنوب شرقی متمرکز است.
پیش بینی شده است که پوشش های بازتابنده با رشدی، بیش از آنچه پیش بینی شده است، وسعت یابد. افزایش استفاده از نور مستقیم آفتاب بر روی سقف و کاهش قیمت های مربوط به سرمایش از عوامل موثر در افزایش تقاضا برای این نوع از پوشش ها به شمار می رود. افزایش تقاضا برای خودروهای شخصی و تجاری در اقتصادهای نوظهوری مانند آفریقا، مکزیک، برزیل، هند و چین، به دلیل افزایش استانداردهای زندگی در این نواحی است. با این وجود گستردگی استفاده از پوشش های ضد غبار، ضد UV و مقاوم در شرایط آب و هوایی سخت از دیگر عوامل گسترده تر شدن حجم تجارت این نوع از پوشش ها در سال های پیش روست.
آمریکای شمالی در سال 2019 بیشترین رشد را در زمینه ی حجم تجارت پوشش های نورفعال داشته است. همچنین پوشش های ضد انعکاس به عنوان بزرگترین بخش این نوع از پوشش ها در سال 2019 حدود 30% از حجم تجارت این حوزه را به خود اختصاص داده است. رشد تقاضا برای پوشش های ضد انعکاس در صنایع خورشیدی اصل ترین عامل پیشرفت تجارت این نوع از پوشش ها است. گستردگی استفاده از سلول های فوتوولتائیک و افزایش تولید انرژی خورشیدی در منطقه ی آسیا و اقیانوسیه و به ویژه در کشورهای چین، هند و ژاپن از عوامل رشد در صنایع خورشیدی به حساب می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا