اخبار

رشد تقاضای اروپا برای آمیزه های پلی پروپیلن

بسپار می نویسد، قاره سبز در سال 2015 بیش از هر نقطه دیگری در جهان شاهد رشد تقاضا برای محصول کامپاند پلی پروپیلن بوده است.
به گزارش نیپنا، بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه مشاوره ای AMI، به دنبال رشد تفاضا از سوی صنایع خودروسازی و لوازم خانگی، میزان تقاضای اروپا برای کامپاندهای پلی پروپیلن در سال گذشته میلادی 6.7 درصد افزایش داشته است
امروزه تولید خوروهای سبک و کاهش میزان مصرف سوخت آن ها تا حد امکان، سبب شده است تا کامپاندهای پلی پروپیلن که قادرند امکان تولید قطعات سبک وزن برای بخش های مختلف خودرو را فراهم آورند؛ جایگاه ویژه ای پیدا کنند. همین موضوع به رشد فزاینده تقاضا برای این محصولات دامن زده است و کامپاندهای پلی پروپیلن در حال پیشی گرفتن از پلی آمیدها، استایرن ها و فلزات در بازار هستند.
بر اساس این گزارش در حال حاضر فیبرهای شیشه ای تقویت شده با پلی پروپیلن، در دو نوع فیبر شیشه ای کوتاه و بلند، در صنایع خودروسازی به طور گسترده ای کاربرد یافته اند. فیبرها یادشده همچنین کاربردهای ساختاری متنوعی دارند.
شرکت لیوندل باسل بزرگترین تولید کننده کامپاند پلی پروپیلن در اروپا به شمار می رود. از دیگر تولیدکنندگان مهم پلی پروپیلن اروپا که به عرضه کامپاند نیز می پردازند؛ می توان به بوریالیس، اکسان موبیل، سابک و توتال اشاره کرد.
این گزارش می افزاید: افزایش تقاضای یاشده به ویژه در مرکز و شرق اروپا، به دلیل رشد بی سابقه تولید خودرو و لوازم خانگی، قابل مشاهده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا