اخبار

رشد بسته بندی مواد غذایی با EPS تا سال 2021

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در سال 2015 بازار بسته بندی مواد غذایی در اروپا با مواد EPS یا پلی استایرن انبساطی (Expanded polystyrene) 292 میلیون دلار ارزش گذاری شد. طبق گزارش منتشر شده از Micro Market Monitor این بازار با شاخص CAGR رشدی معادل با 2/8 درصد را تا سال 2021 داشته و ارزش آن به 347 میلیون دلار خواهد رسید.

در واقع EPS ماده‌ای گرمانرم بوده و عموما با عنوان‌های Styrofoam یا thermocol نیز شناخته می‌شود. این ماده پلاستیکی بسیار سبک وزن است. این ماده به دلیل خواص به خصوص امکان رشد هیچگونه قارچ یا میکروارگانیسم را در سطح خود فراهم نمی‌آورد. دقیقا به همین دلیل است که این ماده در بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، EPS به دلیل ویژگی‌هایی همچون سبک وزنی، چقرمگی و عایق بودن در برابر حرارت و صدا بسیار مورد استفاده قرار گرفته و بازار رو به رشدی را نیز دارا می‌باشد.

به طور کلی دو نوع EPS در بازار موجود است. این دو نوع معمولا با عنوان‌های EPS سبز و سفید شناخته می‌شوند. نوع سبز آن خواص عایق بودن بهبود یافته‌تری را ایجاد نموده و به همین دلیل حجم مصرفی آن در دنیا بالاتر می‌باشد.

یکی از کاربردهای ویژه‌ی EPS استفاده از این ماده در صنعت باغبانی می‌باشد. از این ماده در سینی‌های نشا استفاده شده تا موجب تحریک هوا‌دهی خاک گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا