اخبار

رشد بازار پلیمرهای رسانا در منطقه آسیا/اقیانوسیه طی 6 سال آینده

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش P&S Market Research، ارزش بازار جهانی پلیمرهای رسانا در سال 2015 بالغ بر 4/1 میلیارد دلار برآورد شد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته انتطار می‌رود این بازار با نرخ رشد سالانه 10/7 درصدی تا سال 2022 به ارزشی معادل6/74 میلیارد دلار دست یابد. 

عامل اصلی رشد این بازار افزایش تقاضای محصولات منعطف، کارا و سبک‌وزن عنوان شده است. رشد سریع در فناوری‌هایی نظیر تولید نانولوله‌های کربنی و پایداری ابعادی آن از عوامل دیگر رشد این بازار در دوره پیش‌بینی شده اشاره شده است. بسپارهای رسانا در کاربردهایی همچون ساخت صفحات مدارهای چاپی، دیودهای ساطع کننده نور (LED)، فناوری‌های زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. منطقه آسیا/اقیانوسیه از بیشترین میزان رشد در سال 2015 برخوردار بود. دلایل اصلی رشد این بازار در منطقه آسیا/اقیانوسیه اقتصادهای در حال رشد و افزایش تقاضای باتری و حسگر جهت استفاده در صنعت خودروسازی عنوان شده است.

در بین کاربردهای مختلف، کاربرد باتری با برخورداری از نرخ رشد 12/7 درصدی از بیشترین میزان رشد در این دوره برخوردار خواهد بود. منطقه آمریکای شمالی در سال 2015 با برخورداری از 64 درصد از سهم کل بازار جهانی بیشترین بخش این بازار را به خود اختصاص داد. ظهور فناوری‌های نوین جهت استفاده از مواد هوشمند در کاربردهایی همچون رباتیک، خودرو، نورشناسی، پزشکی و سایر کاربردها دلایل اصلی رشد بازار در منطقه آمریکای شمالی برشمرده شده است. کاربردهای تخلیه بار الکترواستاتیکی (ESD) و تداخل امواج الکترومغناطیسی (EMI) بیشترین سهم بازار جهانی بسپارهای رسانا در سال 2015 را به خود اختصاص دادند.

برخی از شرکت‌های اصلی بازار بسپارهای رسانا عبارتند از: Enthone، Bayer AG، Dow Chemical، Kenner Material & System، Lubrizol Corporation، Henkel Electronics، Nano Markets LLC، Voltaic Coatings، ID Tech EX و AnCatt .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا