اخبار

رشد بازار رزین‌های پایه آب پخت شونده با نور فرابنفش

 

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق بررسی‌ها و آمارگیری‌های انجام شده، بازار رزین‌های پایه آب پخت شونده با نور فرابنفش تا سال 2020 شاخص رشد CAGR معادل با 52/13 درصد را دارا خواهد بود.

در سال 2015 بازار این محصولات حدود 122 میلیون دلار ارزش گذاری شد و انتظار می‌رود تا سال 2020 به 230 میلیون دلار برسد. این بازار به دلایلی همچون افزایش کاربرد، پیشرفت‌های فناوری و افزایش نیاز در مناطق اروپا و آمریکای شمالی شاهد رشد زیادی خواهد بود.

رزین‌های پایه آب پخت شونده با نور فرابنفش در کاربردهایی نظیر پوشش دهی چوب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه به مسائل زیست محیطی و مقررات سخت گیرانه در این زمینه، یکی دیگر از دلایل رشد مصرف این مواد خواهد بود.

از بین رزین‌های پایه آب پخت شونده با نور فرابنفش، رزین‌های اورتان اکریلات بیشترین بازار را به خود اختصاص داده‌اند. رزین‌های پایه آب اورتان اکریلات در بسیاری از محصولات نهایی کاربرد دارند. به عنوان مثال این مواد در سطوح چوبی، کابینت‌های آشپزخانه و مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد عملکرد بسیار زیادی داشته و در عین حال دارای مشکلات فرآیندی بسیار اندک است. به علاوه، این مواد مقدار مواد فرار آلی (VOCs) نزدیک به صفر را داراست. پراکنش اورتان آکریلات اغلب با خشک کردن فیزیکی اکریلات‌ها تلفیق شده و در صنعت مبلمان اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پذیرش بازار این محصولات در آمریکای شمالی نیز رو به افزایش است.

اروپا بزرگترین بخش مصرف بازار این محصولات در سال 2015 را به خود اختصاص داده است. عواملی نظیر افزایش قیمت حلال‌ها و انرژی، نیاز به کاهش مواد فرار موجود در رزین‌ها موجب رشد بازار رزین‌های پایه آب پخت شونده با نور فرابنفش در این قاره شده است. سهم کشورهای آسیا اقیانوسیه از مصرف این مواد حدود 20 درصد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا