اخبار

رشد بازار جهانی لوله‌های پلاستیکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، آینده بازار جهانی لوله‌های پلاستیکی در زمینه‌هایی نظیر آب و فاضلاب، صنایع الکتریکی و ارتباط از راه دور، کشاورزی، شیمیایی، بخش نفت و گاز مثبت بنظر می‌رسد. به گزارش Lucintel، بازار جهانی لوله‌های پلاستیکی از نرخ رشد 8/6 درصدی بین سالهای 2020-2015 برخوردار خواهد بود. از عوامل اصلی رشد این بازار به توسعه زیرساخت‌‌ها، افزایش ساخت‌و‌ساز، جایگزینی لوله‌های فرسوده ساخته شده از مواد قدیمی، رشد جمعیت و افزایش نرخ شهرنشینی اشاره شده است.

بسپارهای اصلی بکارگرفته شده برای تولید لوله‌های پلاستیکی در این بازار پلی‌وینیل کلراید، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن می‌باشند. بر اساس این گزارش، بیشترین نرخ رشد در دوره ذکر شده به پلی‌اتیلن نسبت داده شد. افزایش تقاضا از سوی بخش آب و فاضلاب و صنایع شیمیایی دلیل این امر عنوان شده است. همچنین، بخش‌‌های کشاورزی، شیمیایی و آب و فاضلاب از رشد بالای متوسط برخوردار خواهند بود.

در بین کاربردهای اشاره شده، بخش آب و فاضلاب بزرگترین بخش کاربردی لوله‌های پلاستیکی ذکر شده است. از رشد ساخت و سازهای شهری و صنعتی و توسعه زیرساخت‌ها به عنوان دلالیل این رشد نام برده شده است.

منطقه آسیا/اقیانوسیه بزرکترین بازار منطقه‌ای را به خود اختصاص و شاهد بیشترین نرخ رشد در این دوره خواهد بود. رشد کاربردهای زه‌کشی آب و فاضلاب‌های شهری بخصوص در کشورهای چین و هند با نرخ بالای شهرنشینی و ساخت‌و‌ساز زمینه‌ساز کاربرد وسیع لوله‌های پلاستیکی در این منطقه خواهد شد.

از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده لوله های پلاستیکی می‌توان به Mexichem SAB de CV، China LESSO Group Holdings Limited، Sekisui Chemical Co، Formosa Plastics Group و Advanced Drainage Systems Inc اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا