اخبار

رشد استفاده از قطعات بازیافتی پلاستیک‌ در صنعت خودرو

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش جامعه صنعت پلاستیک (SPI)، در سال‌های اخیر استفاده از قطعات پلاستیکی‌ تهیه شده از مواد پلاستیکی بازیافتی رشد قابل قبولی در صنعت خودرو داشته است.

بازیافت خودروهای فرسوده، برای مدت طولانی، به بازیافت قسمت‌های فلزی آن محدود بود. در حقیقت، صنعت بازیافت فلزات راه‌کارهای بسیار خوبی جهت مشکلات عدیده در بخش فلزات بکار رفته در صنعت خودرو ارائه داده است. اما، با ظهور قطعات مختلف پلاستیکی در صنعت خودرو، SPI قصد دارد تا موقعیت‌های بالقوه این صنعت را بطور گسترده‌ای مورد بررسی قرار دهد.

در گزارش ارائه شده توسط SPI، قطعات پلاستیکی در خدود 50 درصد حجم مواد مورد استفاده در یک خودرو جدید را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، وزنی این قطعات در خودروها بطور میانگین به 10 درصد می‌رسد.

امروزه، بیش از 39 پلاستیک مختلف در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از پروژه‌های آتی گروه بازیافت SPI بررسی شرایط لازم بمنظور بازیابی کل قطعه پس از پایان عمر مفید یک خودرو و قبل از اوراق کردن خودرو در نظر گرفته شده است. در این پروژه جدید، تمرکز بیشتر بر روی بازیافت قطعات ساخته شده از پلی‌پروپیلن و سایر پلی‌الفین‌های گرمانرم خواهد بود.

سالانه در حدود 12 الی 15 میلیون خودرو در ایالات متحده آمریکا از دور خارج می‌شود؛ بدین ترتیب، موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد یک حرکت جدید در زمینه بازیافت قطعات پلاستیکی از این بازار وجود خواهد داشت. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که میزان قطعات پلاستیکی بکار رفته در خودروها تا سال 2020 به 770 پوند برسد. این مقدار در سال 2014 در حدود 440 پوند گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا