اخبار

BASF حال خوشی ندارد/ کاهش رتبه اعتباری غول صنایع شیمیایی دنیا

بسپار/ایران پلیمر رتبه اعتباری شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی و پتروشیمی BASF در پی شرایط پیش آمده برای بازار محصولات پتروشیمی این شرکت آلمانی و چشم‌انداز مالی در سال آینده، با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  آی‌سی‌آی‌اس موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که رتبه اعتباری شرکت آلمان BASF را به دلیل شرایط بازارهای صنایع پتروشیمی و پلاستیک و چشم‌انداز درآمدها و شرایط مالی در سال آینده میلادی کاهش داده است.

مودیز رتبه اعتباری بدهی این شرکت آلمانی تولیدکننده محصولات شیمیایی را از A2 به A3 تنزل داده است، هنوز از نظر سرمایه‌گذاری در زمان ورود به بحران شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا، معیارها و شرایط باسف ضعیف نبوده است.

این موسسه اعتبارسنجی آمریکایی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای حاشیه سود سال 2021 میلادی، BASF در مسیر حفظ رتبه اعتباری خود قرار ندارد. بدهی‌های این شرکت آلمانی پیش از کسر سود، مالیات، کاهش قیمت و استهلاک از درآمدها روی رتبه 3.7 (3x) می‌ماند، که نسبت به رقم برآورد شده 4.5x در سال جاری میلادی کاهش نشان می‌دهد اما این شرایط در حالی رخ می‌دهد که یک تغییر پیش‌بینی شده به سمت جریان نقدی آزاد مفنی در پی تلاش برای رشد در آسیا و توسعه تولید بخش مواد باطری، در راه است.

بر اساس این گزارش ، پیش از آنکه ویروس کرونا به اروپا برسد مارتین بوردرمولر، مدیرعامل BASF گفته بود این شرکت انتظار دارد تا سال 2024 میلادی 23 میلیارد و 600 میلیون یورو در اولویت‌های رشد خود سرمایه‌گذاری کند که پیش‌بینی شده 8 میلیارد و 200 میلیون یورو برای توسعه سایت ورباند در گواندونگ چین اختصاص یابد، ان واحد قرار استبه رقیب لادویگشافن، ستاد مرکزی آلمان، بدل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا