اخبار

راه حل هایی برای بهبود شفافیت پلاستیک‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Milliken از فرصت نمایشگاه K2019 که در 16 تا 23 اکتبر برگزار می‌شود، جهت رونمایی از محصولات خود در حوزه بهبود رنگ، مراقبت، شفافیت و عملکرد پلاستیک‌ها استفاده خواهد کرد. بازدیدکنندگان این نمایشگاه با نیم‌نگاهی به پیشبرد اقتصاد چرخشی می‌خواهند بدانند چه طور می‌توانند بهره‌گیری از پلاستیک‌های بازیافتی را افزایش دهند، استفاده مجدد از محصولات نهایی را ارتقا دهند، سوخت‌هایی که منجر به تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شوند، کاهش دهند و سهم بیشتری در چرخه بازیافت داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌خواهند مصرف انرژی را کاهش داده و ضایعات تولیدی فرایند تولید را کاهش دهند.

آقای Herrin Hood که مدیر بازاریابی جهانی شرکت پلاستیک Milliken است می‌گوید: کاهش ضایعات و بازیافت پلاستیک‌ها به عنوان روندهای اصلی در بخش محصولات مصرفی شناخته می‌شوند. همان طور که همه ما در حال تلاش برای محدود کردن استفاده از پلاستیک‌ها، حمایت از بازیافت پلی‌پروپیلن‌ها و حرکت به سوی اقتصاد چرخشی هستیم، شرکت Milliken نیز با ارائه نوآوری‌های فناورانه که بر رنگ، مراقبت، شفافیت و عملکرد پلاستیک‌ها تاثیرگذار است، کاملا از این تلاش‌ها حمایت می‌کند. رویکردهای گوناگون بسیاری برای حل این مشکلات وجود دارد و مواردی که Milliken در نمایشگاه K2019 مطرح می‌کند برخی از روش‌هایی را نشان می‌دهد که این شرکت برای حل مشکلات در نظر گرفته است.

هدف شرکت Milliken این است که به «توانمندی پلاستیک‌ها برای بهبود زندگی مردم و تحول تاثیر پلاستیک‌ها بر محیط زیست» کمک کند. در هم‌راستایی این شرکت با جایگاه بلندمدت صنایع شیمیایی در خصوص مراقبت مسئولانه، این شرکت متهد شده است که با ارائه محصولات، فرایندها و مشارکتی که انجام می‌دهد، مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهد.

افزون بر همکاری مداوم برای پیشبرد پایدار کردن کل سبد محصولی، این شرکت همچنین به مشتریانش کمک می‌کند که رد پای کربنی خود را کاهش دهند، وابستگی خود را با استفاده از جایگزین‌های بادوام و قابل بازیافت به پلاستیک‌های یک بار مصرف کم کنند و ضایعات کلی را کاهش دهند.

شرکت Milliken در همکاری با شرکت شیکاگویی PureCycle برای پیشبرد بستن حلقه بازیافت رزین‌های پلی‌پروپیلن تلاش می‌کند. شرکت PureCycle در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژی که در شرکت P&G توسعه یافته و ثبت شده، اولین کارخانه خود را با استفاده از یک روش بازیافت ثبت‌شده در اوهایو در سال 2021 تاسیس کند. این کارخانه قرار است به ضایعاتی از جنس رزین پلی‌پروپیلن، خلوصی معادل مواد خام اولیه ببخشد. این مسئله سبب می‌شود مواد بازیافت‌شده واقعا چرخشی شوند و مجددا در کاربرد اصلی خود به کار گرفته شوند؛ در مقابل در گذشته مواد به محصولاتی با ارزش کمتر تبدیل می‌شدند.

در طول نمایشگاه K2019 شرکت Milliken و PureCycle به صورت مشترک یک کنفرانس رسانه‌ای برگزار می‌کنند. در عین حال شرکت Milliken همکاری‌هایی را با سایر شرکت‌ها نیز با هدف پیشبرد ابتکاراتی در حوزه اقتصاد چرخشی پی گرفته است. بسیاری از فناوری‌های شرکت Milliken به تولیدکنندگان کمک می‌کند که با کاهش انرژی تولید پایدارتری داشته باشند، از راهکارهایی استفاده کنند که یک ماده اولیه را در بسته‌بندی به کار می‌گیرد و قابلیت بازیافت را در رزین‌هایی مانند پلی‌پروپیلن، و یا استفاده از درصد بالاتری از مواد پلی‌پروپیلن بازیافتی را در محصول نهایی ارتقا دهند.

آقای Hood می‌گوید: شرکت Milliken اولویت‌های مشخصی در کمک به یک اقتصاد چرخشی برای پلاستیک‌ها دارد. بهبود قابلیت بازیافت پلاستیک‌ها، جایگزینی پلاستیک‌های تک‌کاربردی با پلاستیک‌های چند بار مصرف و افزایش استفاده از زیست‌بسپارها با توسعه محصولاتی که عملکرد و زیبایی را به صورت همزمان دارد، به ساخت یک صنعت پایدارتر کمک می‌کند و ما برای ایجاد تاثیری مثبت در دنیا تلاش می‌کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا