اخبار

راه اندازی آزمایشگاه ایمنی نانو در پژوهشگاه استاندارد

بسپار/ایران پلیمر رییس پژوهشکده صنایع غذایی پژوهشگاه استاندارد از راه اندازی آزمایشگاه نانو ایمنی (Nano Safty) خبر داد و گفت: این آزمایشگاه به منظور ارائه استاندارد به محصولات مبتنی بر نانو راه اندازی خواهد شد.

 فرناز دستمالچی امروز در  رویداد دوشنبه های استارت آپی در حوزه صنایع غذایی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به زنجیره تولید از تحقیق تا عرضه محصولات، افزود: استاندارد تکمیل کننده این زنجیره است که موجب خواهد شد علم به صنعت و ثروت تبدیل شود.

وی ماموریت اصلی استانداردسازی را ارتقای کیفیت محصولات و کالاهای تولیدی و کمک به بهبود روش‌های تولید عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس اخذ استاندارد بین المللی و اجرایی کردن آن در کشور ممکن نیست و باید این استانداردها بومی سازی شود و زمانی که محصولات تولید داخل دارای استانداردهای لازم باشند، راحت‌تر می‌توانند در بازارهای بین المللی عرضه شوند.

دستمالچی خاطر نشان کرد: بر این اساس به شرکت‌ها و تولیدکنندگان توصیه  می‌شود که در اجرای هر پروژه فناورانه‌ای چند پروژه استانداردسازی نیز تعریف کنند تا زمانی که کالا به مرحله تولید می‌رسد، استانداردهای آن نیز در اختیار باشد.

رییس پژوهشکده صنایع غذایی پژوهشگاه استاندارد ادامه داد: از آنجایی که در بخش استاندارد با کالاهای متنوعی روبرو هستیم، از این رو در این پژوهشگاه، پژوهشکده‌هایی در حوزه‌هایی چون صنایع غذایی، شیمی و پتروشیمی، فناوری و مهندسی، ارزیابی کیفیت و سامانه‌های مدیریت راه اندازی شده است.

دستمالچی از راه اندازی آزمایشگاه نانو ایمنی (Nano Safty) خبر داد و گفت: این آزمایشگاه به منظور ارائه استاندارد به محصولات مبتنی بر نانو راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده صنایع غذایی این پژوهشگاه با سه گروه پژوهشی و ۲۰ عضو هیات علمی، دارای ۳۹ آزمایشگاه مرجع است، اظهار کرد: گروه‌های پژوهشی این پژوهشکده در زمینه‌هایی چون غلات و حبوبات و فرآورده‌های آن، روغن‌ها و چربی‌های خوراکی، شیر و فرآورده‌های لبنی، خوراک دام و فرآورده‌های خام وارداتی، فرآورده‌های گوشتی، فرآورده‌های قنادی، میوه و شیرینی و سبزی‌های خام و فرآوری شده فعال هستند.

رییس پژوهشکده صنایع غذایی پژوهشگاه استاندارد، خدمات این پژوهشگاه را شامل “آزمون”، “پژوهش”، “تدوین”، “آموزش” و “مشاوره” عنوان کرد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا