اخبار

راه‌اندازی خط کشتیرانی کانتینری گناوه-کویت

بسپار/ایران پلیمر رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: خط کانتینری یخچالی میان ایران و کشور کویت از طریق این بندر با ارسال اولین محموله محصولات غذایی کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد.

داود بهادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اولین محموله این خط کشتیرانی توسط شناور لندینگ کرافت “آراباختر”  به میزان ۱۶۰ تن شامل انواع مواد غذایی و میوه و تره باردر قالب هشت کانتینر یخچالی به مقصد کشور بارگیری و صادر شد.

وی اظهارداشت: این کشتی ظرفیت جابه جایی هشت کانتینر یخچالی با ظرفیت ناخالص ۴۹۷ تن دارد و در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کند.

بهادری گفت: باتوجه به سیاست‌گذاری‌ها در زمینه فعالیت همه بنادر تابعه و بهره‌گیری از تاسیسات و زیرساخت‌های ایجاد شده در آنها، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد خط کانتینری میان بندر گناوه و کشور کویت انجام شد.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه افزود: صادرات کالا از این بندر با توجه به فاصله کوتاه ۱۴۰ مایلی تا کویت، می‌تواند برای صادرکنندگان هزینه‌های کمتری به دنبال داشته باشد.

وی  به موقعیت مهم راهبردی و جغرافیایی این شهرستان ساحلی اشاره کرد و اظهارداشت: جاده‌های مناسب دسترسی به شهرستان، موقعیت فعلی بندر، تجهیزات مناسب و حمایت فرماندار و مسئولان شهرستان و همکاری گمرک از مزیت‌های نسبی این شهرستان است که باعث ترغیب و تشویق تجار و بازرگانان به این منطقه شده‌است.

بهادری بیان کرد: درصورت رفع محدودیت‌های کرونایی در کشور کویت، گناوه به عنوان یکی از بنادر صادراتی در استان بوشهر و کشور شناخته خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود این شهرستان  صادرات کالاهای بیشتری به کشورهای همسایه صورت گیرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و در پسکرانه خلیج فارس واقع و یکی از بنادر فعال تجاری در کشور است.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا