اخبار

دکتر گرمابی نماینده صنعت پلیمر در مجلس: پتروشیمی‌ها ابتدا نیاز صنایع پایین‌دستی را تأمین کنند

بسپار می نویسد، نایب‌رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دکتر گرمابی که به نوعی نماینده صنعت پلیمر در مجلس به شمار می رود، با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی ابتدا باید نیاز صنایع پایین‌دستی را تأمین کنند و بعد به دنبال صادرات محصول خود باشد، گفت: پتروشیمی‌ها با توجه به ملاحظه‌ای که در محاسبه قیمت خوراک آنها انجام می‌شود، باید ملاحظه صنایع پایین‌دستی را نیز بکنند.

حمید گرمابی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس پیشین این دانشکده در مورد وضعیت پتروشیمی‌ها تاکید کرد که شورای رقابت باید بر قیمت و نحوه عرضه واحد‌های پتروشیمی نظارت داشته باشد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به وظیفه نظارتی مجلس اکنون واحدهای پتروشیمی‌ همه محصول خود را در بورس کالا عرضه نمی‌کنند و بخشی را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند؛ به همین دلیل با شورای رقابت و مسوولان مربوطه جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا این موضوع را بررسی کنیم.


گرمابی تصریح کرد: پتروشیمی‌ها با توجه به ملاحظه‌ای که در قیمت خوراک انجام می‌شود، باید ملاحظه صنایع پایین‌دستی را بکنندد؛ زیرا این صنایع اشتغال زیادی ایجاد می‌کنند و اشتغال هم‌اکنون مشکل و معضل اصلی کشور است.



به گفته وی، شورای رقابت کماکان باید روی قیمت‌گذاری و عرضه محصول در بورس نظارت داشته باشد؛ مجلس هم به‌عنوان وظیفه نظارتی لازم بداند، به این موضوع ورود و این مباحث را کنترل خواهد کرد.

منبع: انجمن صنایع همگن پلاستیک (استان تهران)


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا