اخبار

دکتر گرمابی، نماینده صنعت پلیمر کشور در مجلس: صادرات‌محوري و اجراي درست اصل 44 از الزامات است

بسپار می نویسد، دکتر حميد گرمابي عنوان کرد بايد به صادرات‌محوري، اجراي درست اصل 44 و همچنين شركت‌هاي دانش‌بنيان بيشتر توجه كرد.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه در جلسه هم‌انديشي تحقق اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال كه شب گذشته در سالن تشريفات شهرستان نيشابور برگزار شد؛ عنوان كرد: مبحث صادرات‌محوري يكي از مواردي است كه بايد به آن توجه كرد، يكي از راه‌هايي كه به نظر مي‌رسد درست باشد تشكيل يك كنسرسيوم است ما در مجلس از وزارت خارجه خواستيم كه سفارت‌خانه‌ها در اين زمينه فعال‌تر باشند.
وي ادامه داد: ما در منطقه‌اي قرار داريم كه بازار بكري دارد و مي‌تواند براي ما بازار خوبي براي باشد.
گرمابي گفت: يكي از مشكلات ما اقتصاد دولتي ماست و اين كه اصل 44 درست اجرا نشده و قطعا يكي از مواردي كه بايد پيگيري شود، درست اجرا كردن اصل 44 است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: خوشبختانه در شرايط پسابرجام علي‌رغم بي‌انصافي‌هايي كه گاهي مي‌شود بايد بگوييم قطعا برجام شرايط مناسبي را براي فعاليت‌هاي اقتصادي، صنعتي و توليدي فراهم كرده گرچه ايده‌آل نيست ولي از قبل بهتر است.
وي افزود: ما در صنايع خود نياز به يك بازنگري در مباحث مختلف داريم و يكي از مواردي كه كمتر به آن توجه مي‌شود توجه به شركت‌هاي دانش‌بنيان و حتي استارتاپ‌ها است.
گرمابي با بيان اين كه در بازار رقابت بين‌المللي نيازمند توسعه هستيم، اظهار كرد: در برنامه توسعه ششم ديده شده كه يك ارتباط مناسب بين نرخ تورم، بهره بانك‌ها و سود تسهيلات باشد كه در 5 سال آينده اين فاصله كم شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان نيشابور نيز گفت: آنچه در حوزه اشتغال به ذهن متبادر مي‌شود تقويت اشتغال در حوزه صنعتي و توليد صنعتي است؛ البته اين به اين معني نيست كه در ساير حوزه ها اشتغال نداريم و نمي‌توانيم داشته باشيم و در حوزه‌هاي كشاورزي، خدمات و بازار، گردشگري و… نيز مي توانيم اشتغال ايجاد كنيم اما بخش عمده‌اي از اين بار و تلاش بر دوش صاحبان صنعت است.
سعيد شيباني افزود: در اين هم‌انديشي‌هاي توليد و اشتغال از اقتصادهاي مبتني بر دانش‌بنيان نبايد غفلت كنيم؛ در شرايط فعلي با رقابت‌هاي گسترده و زمان كمي كه ما داريم با دانش مي‌توان بهره‌وري و اشتغال را افزايش داد.
وي عنوان كرد: تنظيم يك رابطه متناسب با بانك‌ها نيز يكي ديگر از اقداماتي است كه بايد صورت گيرد و اين رابطه بايد تسهيل شود و اگر لازم است اصلاح قوانين انجام شود و رابطه معقولانه و عادلانه‌تري به وجود آيد.
شيباني با بيان اين كه تحقق شعار سال كار دشواري است ولي يك رسالت ملي است؛ گفت: خروج سالم از بروكراسي سنگين و پيچيده نيز يكي ديگر از موارد است كه بخشي از آن به دستگاه‌هاي اجرايي و بخشي به اصلاح ضوابط در مجلس و بخشي از آن نيز به خود صاحبان صنايع برمي‌گردد كه بايد براي اصلاح روند پافشاري كنند. 

محمد جواد محبي سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نيشابور نيز با ارائه گزارشي از اين اداره در سال 95، عنوان كرد: 75 جواز تاسيس 75 داشتيم و بالغ بر هزار و 763 نفر اشتغال‌زايي؛ 17 پروانه بهره‌برداري در سال 95، داده شده كه 366 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و اشتغال 196 نفر را به همراه داشته است.

منبع: ایسنا خراسان

[EasyDNNnewsLink|94]

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا