اخبار

دکتر متقی، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی: یک میلیون تن محصول، ایجاد 170 هزار شغل در حوزه زنجیره تکمیلی پتروشیمی

بسپار / ایران پلیمر رئیس دفتر توسع صنایع پایین دستی پتروشیمی با تاکید بر این که تامین نیاز بازار داخلی محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد  و ماموریت اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، اظهار کرد: محصولات پلیمری و شیمیایی عرضه شده در بورس کالا و انرژی با اشتغالزایی بالایی که دارند، فرصت مناسبی برای صنایع تکمیلی است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای  انجام شده از سوی انجمن­ها، تشکل­ ها، صنوف مختلف صنایع تکمیلی به ازای هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی که به بازار داخل عرضه می ­شود، در حوزه صنایع پایین دستی و  تکمیلی حدود170 هزار شغل می شود.

متقی با تاکید براینکه، ایجاد و توسعه این صنایع خصوصا با اولویت توسعه در مناطق کم برخوردار آثار و برکات عظیمی را برای کشور دارد، درخصوص انعقاد تقاهم نامه همکاری میان دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه با هدف کنترل، نظارت و افزایش کیفیت محصولات پتروشیمی وحل و فصل برخی مشکلات شرکت­های پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی امضا شد و دارای شاخص­ های مختلفی است.

وی افزود: انطباق مشخصات فنی گریدهای جدید محصولات پتروشیمی که در بورس­ های کالا و انرژی عرضه می شوند، با لیسانس ها و استانداردهای مربوطه از این شاخص­ ها است به این ترتیب که  شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در آزمایشگاه های تخصصی خود این گریدها و مواد شیمیایی را بررسی و تائید می کنند و در صورت صدور تائید مجوز ،عرضه را خواهند

 همچنین استعلام عدم ساخت داخل محصول برای مجوز واردات موادی که هنوز داخلی سازی نشده است با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بررسی و به مراجع مربوطه پاسخ داده می­ شود.

وی ادامه داد:  در زمینه صادرات نیز محصولات پتروشیمی­‌ها تحت کدهای تعرفه و آنالیز مشخص و مورد تائید دفتر توسعه صنایع پایین دستی مجوز صادرات خواهند داشت که در این زمینه نیز همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی لازمه انجام صحیح فرایندکاری خواهد بود.

 متقی تصریح کرد: با امکانات و تجهیزات این شرکت هرگونه محصول پتروشیمی مورد مصرف در صنایع تکمیلی در کاربردهای مختلف قابلیت آزمایش و بررسی لازم وجود دارد تا بتوان تمام ادعاها را بررسی کرده و داوری­ های مستند و مستدلی ارائه شود.

وی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در نهایی شدن کلیه دیتا شیت­ های محصولات پتروشیمی ­ها نیز همکاری دارد، گفت: این سامانه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و منجر به ایجاد یک منبع مطمئن برای تمام بهره­ برداران آن شامل پتروشیمی­ ها، صنایع تکمیلی، دانشگاه­ ها مراکز تحقیقاتی و … خواهد بود.

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا