اخبار

دکتر زاهد احمدی، دبیر علمی سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند: اینجا محل ایده پردازی است

بسپار/ایران پلیمر می نویسد،  دکتر زاهد احمدی، دبیر علمی سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سومین کنفرانس مستربچ و کامپاند میگوید، کنفرانس مستربچ و کامپاند با هدف توسعه فنی و فرهنگ صنعتی در سطح تامین کنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کامپاندهای پلیمری برگذار می گردد. نیل به این هدف با حرکت در چارچوب های علمی و فنی هموار می گردد. لذا گردهم آمدن صاحبان صنعت و پژوهشگران این حوزه فرصتی را فراهم خواهد آورد تا کمیته علمی امکان برنامه ریزی جهت تبادل نظر برای عبور از معضل فقر ایده و ترسیم راه توسعه این فرهنگ صنعتی را از طریق ایده پردازی خلاقانه میسر سازد. در این کنفرانس حضور نمایندگان صنایع بالادستی، طراحان و تولید کنندگان مستربچ و کامپاندهای پلیمری و مصرف کنندگان کامپاند که خود تولیدکننده ی محصولات هستند در کنار پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان پیش بینی شده است.

کمیته علمی کنفرانس زمینه ساز، عبور از معضل فقر ایده و ترسیم راه توسعه این فرهنگ صنعتی است.

2.      فلسفه تشکیل کمیته دانشجویی کنفرانس چه بوده است؟

برنامه ریزی جهت برگزاری سومین کنفرانس با بهره گیری از تجارب چندین ساله دست اندرکاران صنعت، پژوهش و همچنین تجربه موفق برگزاری دو کنفرانس قبلی انجام شد. صنعتگران حوزه مستربچ و کامپاند از یک طرف و پژوهشگران این زمینه علمی به اتفاق به نکته ی تمرکز به نیرو های آینده ساز صنعت تاکید داشتند. از اینرو یکی از محورهای برنامه علمی کنفرانس حول حضور فعال دانشجویان برنامه ریزی شده و کمیته دانشجویی به منظور تبلور این مهم تشکیل شد.

3.      آیا کنفرانس های این چنینی را می توان فضایی مناسب جهت عرضه آخرین دستاوردها دانست؟

بدون شک حضور ارکان مختلف صنعت، مشتمل بر صنعتگران، پژوهشگران می تواند فرصت مناسبی برای تبادل نظر و عرضه دستاوردها و ایده های خلاقانه بین طرفین باشد. از اینرو برنامه ریزی ویژه بطوری برنامه ریزی شده که زمان قابل توجه ای به موضوع ارائه مقالات،کارگاه و ایده در قالب کنفرانس، کارگاه و جلسات ایده پردازی اختصاص یافته است. در این فرصت علاقه مندان می توانند آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت مستربچ و کامپاند عرضه دارند.

برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های موفق در کنفرانس های پیشین بوده، فلذا در کنفرانس سوم نیز برنامه برگزاری کارگاه آموزشی با مضمون های مرتبط با صنعت مستربچ و کامپاند بمانند طراحی، کاربرد مستربچ و کامپاند در صنایع مختلف، محیط زیست و غیره پیش بینی شده است.

 4.      برگزاری کنفرانس چه تاثیری در آشنایی اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور با صنایع فعال در سطح کشور دارد؟

حضور صاحبان صنایع و دانشجویان فعال در کنفرانس فرصتی دو روزه جهت آشنایی طرفین با پتانسیل های فنی یکدیگر، شناخت مزیت ها و نیازمندها که جزء الزامات برنامه ریزی است را فراهم خواهد آورد که نقش بسزایی در ترسیم آینده ی موفق صنعتی خواهد داشت.

5.      آیا کارگاه های آموزشی در روزهای برگزاری کنفرانس پیش بینی شده است؟ اگر هست با چه مضمونی؟

برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های موفق در کنفرانس های پیشین بوده، فلذا در کنفرانس سوم نیز برنامه برگزاری کارگاه آموزشی با مضمون های مرتبط با صنعت مستربچ و کامپاند بمانند طراحی، کاربرد مستربچ و کامپاند در صنایع مختلف، محیط زیست و غیره پیش بینی شده است.

6.      برگزاری کنفرانس تأثیری در ایجاد پویایی و ایجاد انگیزه مشارکت در فعالیت های علمی – دانشجویی برای دانشجویان دارد؟

برگزاری کنفرانس با حضور فعال دانشجویان می تواند فضای مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با جنبه های کاربردی و صنعتی علوم فرا گرفته در دانشگاه باشد. از اینرو فضایی شایسته جهت تشویق آینده سازان صنعت و تقویت انگیزه در فضای پویای کنفرانس برای تبادل غلم و تجربه است.

7.      اگر نکته ای را هم خود صلاح می دانید و ناگفته ای هم هست لطفاً بفرمایید.

با حضور فعال و گسترده همه دست اندرکاران صنعت شاهد کنفرانسی پر بار باشیم.


منبع: انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا