اخبار

دو فناوری جدید برای حذف فلز و تولید پلاستیک های ۱۰۰ درصد بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در اقتصاد امروزه پلاستیک ها به یکی از مهم ترین مواد تبدیل شده اند به طوری که تولید با کیفیت بهتر و آسانتر شدن بازیافت در اولویت است. بازیافت و استفاده ی مجدد از این مواد به مساله ای حیاتی در سراسر جهان تبدیل شده است.

شرکت ایتالیایی Friul Filiere با ۴۰ سال سابقه به عنوان تولیدکننده ی دای برای رانشگری (اکسترودر) مواد پلاستیکی محسوب می شود. با توجه به اهمیت بازیافت پلاستیک ها در اروپا، این شرکت پروژه های مشترکی را با بخش کشاورزی آغاز کرده است. یکی از این پروژه ها مربوط به تولید فیلم پلی اتیلن مخصوص محافظت های گلخانه ای است. معمولا در تولید فیلم های گلخانه ای از درصدی از آلومینیوم استفاده می شود. استفاده از این فلز بازیافت فیلم های گلخانه ای را سخت و یا گاهی غیر ممکن می کند. شرکت تولیدکننده ی این فیلم از Friul Filiere خواسته تا شرایط تولید فیلمی را محیا کند که به صورت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت باشد.

نتیجه ی این درخواست تولید یک خط رانشگری (اکستروژن) برای تولید فیلم های گلخانه ای با استفاده از پلی اتیلن سنگین یا HDPE است. تولید این خط یک فیلم HDPE تقویت شده است. در واقع فرایند تولیدی یک فرایند هم رانشگری Co-Extrusion بوده که دو لایه ی مجزا به انضمام یک لایه ی میانی را تولید می کند. این روش تولیدی استفاده از آلومینیوم را حذف کرده که این مساله فیلم های گلخانه ای تولیدی را ۱۰۰ درصد بازیافت پذیر می کند. این خط تولیدی به صنعت ۰/۴ مجهز است.

علاوه بر تمرکز بر تولید فیلم، شرکت Friul Filiere بر سایر بخش های تولیدی نیز تمرکز کرده است. از جمله فناوری های مذکور می توان به بندهای بسته بندی مواد خوراکی اشاره کرد. این بندها به صورت سنتی از پلاستیک ها و رشته های استیل ساخته می شوند. استفاده از استیل در این محصولات، آن ها را غیر قابل بازیافت می کند.

راه حل Friul Filiere برای حذف استیل تولید یک ماده ی گرمانرم هم رانشگری شده است. این فناوری تولید بندهای بسته بندی مواد خوراکی را ۱۰۰ درصد قابل بازیافت می کند. این خط تولید به دو رانشگر در کنار یکدیگر نیاز دارد.

 

ایران پلیمر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا