اخباراخبار ویژه

دو ابزار مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شتابدهنده‌ها/ اعطای تسهیلات تا سقف ۴ میلیارد تومان به صورت هم‌سرمایه‌گذاری و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه

بسپار / ایران پلیمر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت ۱۰۹ شتابدهنده دانش‌بنیان در کشور گفت: صندوق نوآوی با استفاده از دو ابزار تسهیلات و طرح هم‌سرمایه‌گذاری از آنها حمایت می‌کند.

سیاوش ملکی فر امروز در مراسم رونمایی از سلسله رویدادهای پیوند؛ معرفی استارت‌آپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تعداد شتابدهنده‌های دانش‌بنیان را ۱۰۹ مورد عنوان کرد و افزود: این شتابدهنده‌ها در حوزه‌های مختلف در استان‌های کشور راه‌اندازی شده‌اند و وظیفه آنها عبور دادن شرکت‌های دانش‌بنیان از دره مرگ است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ما برنامه‌ریزی‌های متنوعی را برای شتابدهنده‌ها داریم، اظهار کرد: ما در این حمایت‌ها سعی داریم بدون مداخله بخش دولتی آنها را تقویت کنیم.

ملکی فر اضافه کرد: شتابدهنده‌ها زمینه را برای جذب تیم‌های فناوری که دارای ایده‌های نوآوری هستند، فراهم می‌کنند و تیم‌های فناور در این مراکز پس از طی کردن مراحل مختلف به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند، افزود: در این رویداد تلاش این است که بخش خصوصی ارتباط خوبی با بخش‌های فناوری داشته باشند. یعنی به واسطه این رویداد هسته‌های فناور حضور می‌یابند و با معرفی خود به شتابدهنده‌ها، مورد حمایت قرار می‌گیرند. از این رو سلسله رویدادهای پیوند به صورت مرتب در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از ۱۰۹ شتابدهنده با دو ابزار مالی اعطای تسهیلات و طرح هم‌سرمایه‌گذاری حمایت می‌شود، گفت: اعطای تسهیلات تا سقف ۴ میلیارد تومان به صورت هم‌سرمایه‌گذاری از جمله این تسهیلات است. از سوی دیگر شتابدهنده‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا