اخباراخبار ویژه

دومین پرواز آزمایشی موفق بزرگترین هواپیمای تمام کامپوزیت جهان

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در تاریخ 29 آوریل، Stratolaunch LLC (سیاتل، واشنگتن، ایالات متحده) پرواز دوم Stratolaunch، بزرگترین هواپیمای تمام کامپوزیت جهان (از نظر فاصله بالها) با موفقیت انجام داد.

هواپیمای باری با داشتن یک بال 385 فوت و یک سازه فشرده کامپوزیتی، برای مدت سه ساعت و 14 دقیقه بر فراز صحرای Mojave پرواز کرد و به ارتفاع 14000 فوت (4267.2 متر) رسید.

به عنوان بخشی از این آخرین پرواز، خلبانان هواپیمای باری را بیشتر آماده کردند تا از پرتاب های آزمایشی وسیله مافوق صوت آینده خود، Talon-A پشتیبانی کند، و به عنوان یک محیط آزمایشی قابل اعتماد برای تحقیقات، آزمایش ها و امکان انجام ماموریت های عملیاتی استفاده شود.

تصویری از چگونگی پرتاب Talon-A

 

نتایج اولیه آزمایش پرواز دوم شامل موارد زیر بود:

  • تأیید عملکرد هواپیما و مشخصات کاربری آن.
  • نمایش مداوم توانایی هواپیما، از جمله ظرفیت حمل بار آن.
  • تأیید ویژگی های پیشرفته اضافه شده به هواپیمای باری، از جمله تحت فشار زیاد قرار دادن، درب چرخ دنده و بررسی استواری سیستم های ایمنی.

دکتر Daniel R. Millman، مدیر ارشد فناوری (Chief technology officer یا CTO)
 از Stratolaunch، می گوید: “هواپیمای باری Stratolaunch توانایی ما را برای ادامه برتری و رهبری در بازار فراصوت پیش می برد. این پرواز ما را یک قدم دیگر به قول مان در زمینه ارائه خدمات برتر آزمایش پرواز مافوق صوت جهان نزدیک می کند.”

Talon-A یک وسیله پروازی مافوق صوت با سرعت 6 ماخ و قابل استفاده مجدد، مسقل و با سوخت موشک مایع است به طول 28 فوت (8.5 متر)، طول بال های آن 14 فوت (4.3 متر) و وزن در هنگام پرتاب تقریباً 6500 پوند (2948 کیلوگرم) است. این وسیله پروازی بیش از 60 ثانیه شرایط آزمایش پرواز مافوق صوت را فراهم می کند و برای فرود مستقل در باند معمولی طراحی شده.

گفته می شود که برنامه مافوق صوت این شرکت که سال گذشته اعلام شد، پیشرفت چشمگیری در ساخت وسایل نقلیه پروازی پرسرعت و همچنین تولید نمونه موتور موشک مایع Hadley داشته است که توسط Ursa Major Technologies در حال طراحی به طور خاص برای وسیله نقلیه آزمایشی Talon-A است (Berthoud، Colo ، ایالات متحده).

پوسته تمام کامپوزیت بالایی در Talon-A

 Stratolaunch در حال حاضر هم یک وسیله جهت تست جدایش Talon-A را اماده می کند، که با ان اولین وسیله پروازی Talon-A توسط هواپیمای باری حمل و آزاد می شود.

یک پوسته بالایی جهت Talon-A که از الیاف کربن    و رزین بیس مالماید (bismaleimide – BMI )  خارج از اتوکلاو (OOA) ساخته شده و قرار است بخشی از وسیله نقلیه پروازی فراصوت دوم باشد، برای حاضران در معرض نمایش قرار گرفت.

همچنین استفاده از یک موتور Hadley، یک موتور احتراقی مرحله ای غنی از اکسید کننده در کلاس رانش 5000 پوند، که آماده نصب و آزمایش در مرکز آزمایش پیشرانه Stratolaunch است، برجسته و مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر Zachary Krevor، مدیر ارشد عملیاتی از Stratolaunch، می گوید: “ما بر روی آزاد سازی ایمن وسایل نقلیه مافوق صوت از هواپیمای باری خود متمرکز هستیم.” “این پرواز آزمایشی بینش و داده های ارزشمندی را برای کمک به ما در ادامه این سفر فراهم کرد.”

 

 

ترجمه: مسعود خلج

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا