اخبار

دوره آموزشی آشنایی با قوانین جدید مالیاتی

بسپار می نویسد، نایب رئیس کمیسیون آموزش انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران با اشاره به حضور 75نفر در سمینار آشنایی با قوانین جدید مالیاتی می گوید مخاطبین این دوره به دلیل تسلط و دانش فنی بالای استاد این دوره آقای غفار زاده که خود از اساتید بنام و مسلط مباحث مالیاتی است اظهار رضایت زیادی داشته اند. آقای غفار زاده که خود از مدیران ارشد مالیاتی و عضو شورای مالیاتی کشور بوده اند در این سمینار با دانش فنی و سعه صدر بالابه تمام سوالات فنی شرکت کنندگان جواب دادند، امیدواریم به زودی نتایج نظرسنجی از شرکت کنندگان این دوره را منتشر کنیم تا کیفیت این کارگاه از دیدگاه مخاطبین روشن شود. 

مهندس ترک در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه کمیسیون آموزش چه برنامه هایی در ادامه کار دارد می گوید، تمرکز کمیسیون آموزش انجمن ملی در طرح  راهبردی تحول در آموزش صنعت پلاستیک است که  طرح  کلانی در کشور به شمار می آید که در همین راستا ما  امروز جلسه ای با سازمان شهرک ها و صنایع تکمیلی در جهت کسب حمایت آنها داشتیم و اهتمام ویژه ای در جهت اجرای  این طرح در کمیسیون وجود دارد. باید اشاره کنم کمیسیون آموزش قصد ورود مستقیم به مبحث آموزش را ندارد و در جهت حمایت واحدهای فعال آموزشی در صنعت پلاستیک حرکت می کند، البته این پیش بینی صورت گرفته که در مواردی نظیر برگزاری سمینار آموزشی که بدلیل مسائل مالی، فنی، نبود امکانات و …موسسات آموزشی موجود در صنعت تمایلی برای ورود ندارند انجمن اقدام به برگزاری دوره های آموزشی خواهد کرد. کمیسیون آموزش برای برگزاری این دوره از سایر موسسات آموزشی نیز استعلام گرفت که قیمت 300 تا 350 هزار تومان به ازای هر نفر به ما اعلام شد و در نهایت ما این دوره را با قیمت 100 هزار تومان برگزار کردیم. 

وی ادامه داد در گام اول ما قانون اصلاحیه مالیات مستقیم و مالیات عملکرد را با توجه به اجرایی شدن بخش هایی از این قانون در سال جاری و اجرایی شدن بخش هایی از این قانون در سال 95 را در نظر گرفتیم، حجم تغییرات در این قانون ها قابل توجه است و تاثیری که بر صنایع می گذارد قابل اغماض نیست. صنایع پلاستیک باید آمادگی لازم را برای اجرای این قانون کسب کنند و گام نخست در این راه آگاهی است تا فرصت ها و تهدید های موجود در این قوانین را بشناسند تا  اقدامات لازم را در سازمان های خود به اجرا درآورند. مهندس ترک در ادامه صحبت های خود با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیرمی گوید برنامه بعدی کمیسیون آموزش انجمن ملی است که در این زمینه سرفصل هایی تدوین شده است و بخشی از کار نیز باید انجام شود، این قانون از نظر کمیسیون بیشتر فرصت است تا تهدید و موانع عمده ای که بتوان آنها را برای صنایع تهدید دانست وجود ندارد، در واقع فرصت های بسیار خوبی در این قانون وجود دارد و به طبع در جهت کسب منافع برای واحدهای تولیدی باید با این قانون و جزئیات آن آشنا شد، امیدواریم که برگزاری سمینار مربوط به این قانون نیز همانند دوره برگزار شده نتایج خوبی را در پی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرفصل های تعیین شده برای سمینار آشنایی با قوانین جدید مالیاتی می گوید: سرفصل های این دوره منطبق با تغییرات جدید مالیاتی بود و بخش هایی از این قوانین بدلیل مشترک بودن در قانون رفع موانع تولید در سمینار  بررسی  شد، تمرکز ما در این سمینار بروی مسائل مورد توجه صنعتگران بود و بخش هایی از این قانون که به موارد شخصی مثل ارث توجه دارد گذرا گفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا