اخبار

دفتر انجمن علمی فناوری چاپ ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

بسپار/ ایران پلیمر در راستای تعامل سازنده بخش صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ، دفتر انجمن علمی فناوری چاپ ایران باحضور مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران در دانشکده پلیمر و رنگ این دانشگاه رسما افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.

در این آیین که تعدادی از صاحبنظران، اساتید و پیشکسوتان حوزه چاپ حضور داشتند، محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به اینکه با گشایش این دفتر باب همکاری های متقابل، علمی و کارشناسی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه چاپ باز می شود اظهار داشت: از این پس شاهد اتفاقات خوبی در راستای رفع نیازهای پژوهشی صنعت چاپ کشور و پویایی دانشگاه برای انجام پروژه ها و رفع مشکلات و چالش های صنعت چاپ خواهیم بود.

وی افزود: مسئولیت اصلی انجمن های علمی ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و دولت است تا نیاز های علمی هر حوزه توسط انجمن تخصصی آن پیگیری شود وعلی رغم مشکلات فراوان ما توانستیم صنعت راهبردی چاپ را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم.

بیطرفان گفت: خوشبختانه هم اکنون رقابت خوبی بین دانشگاه ها برای پرداختن به صنعت چاپ وجود دارد.باتوجه به اینکه ۸۰ درصد نیاز این صنعت به ماشین آلات و مواد اولیه از خارج تامین می شود بومی سازی این صنعت مستلزم اتکا به توان نیروی داخلی و پتانسیل بالایی است که در نخبگان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان ما وجود دارد.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ از راه اندازی کارگروه چاپ های تکنولوژی خبر داد و اعلام کرد: ما در تلاش هستیم با تعامل بین دانشکده و انجمن رسالت های خود را هم در عرصه علمی و آموزشی و هم در عرصه توسعه فنی و صنعتی حوزه چاپ به انجام برسانیم.

بیطرفان از رشد بی سابقه رتبه انجمن علمی فناور چاپ در رتبه بندی وزارت علوم خبر داد و اعلام کرد: رتبه انجمن علمی فناور چاپ در رتبه بندی وزارت علوم از رتبه C به رتبه B ارتقا یافته است.

در ادامه  سعید پور مهدیان مدیر گروه پلیمر دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به رویکرد این دانشگاه در توجه به انجمن های علمی و استقرار آنها در این دانشگاه گفت: انجمن علمی فناوری چاپ ایران نخستین انجمن علمی است که در این دانشگاه دفتر رسمی دایر می کند و این حاکی از عزم و اراده انجمن چاپ به نمایندگی از صنعت چاپ برای حل مسائل و مشکلات رشته ها و صنعت چاپ و توسعه این صنعت مهم و استراتژیک با قطب دانشگاهی در این حوزه یعنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

استاد دانشگاه امیرکبیر از ایجاد رشته های دانشگاهی جدید در حوزه صنعت چاپ در دانشکده پلیمر و رنگ این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: رشته پلیمر با گرایش چاپ در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۱۳۹۸ در این دانشکده دایر خواهد شد.

وی گفت: تنها خواسته جامعه علمی کشور از دست اندرکاران و فعالان این حوزه این است که پشت این دانشجویان را خالی نکنند و به آنها اطمینان بدهند که تنهای شان نمی گذارند.

 پور مهدیان در ادامه گفت: در سال ۹۸ انتخاب رشته چاپ در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت و دانشجویان می توانند این رشته را انتخاب کنند وما امیدوار هستیم که با شناساندن این رشته به دانشجویان، آنها را به انتخاب آن ترغیب کنیم.

در این آیین مهندس رضا رضایی پیشکسوت چاپ، مجید فرشید فرید فعال اتحادیه چاپ، مهندسان نوید شیرمحمد و فلامرزی از چاپخانه بانک مرکزی ایران درباره اهمیت توجه به صنعت چاپ و لزوم حمایت دولت از این صنعت سخنرانی کردند.

 

فارس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا