اخبار

دستیابی به دانش فنی سوپرجاذب ها در کشور/ رفع بزرگترین مشکل تولید انواع پوشک و زیراندازهای بیماران

بسپار/ ایران پلیمر به اعتقاد محققان یکی از دلایل گران و نایاب شدن انواع پوشک‌ها، سوپرجاذب‌ها هستند که در این راستا محققان کشور به دانش فنی ساخت این محصول دست یافتند و به گفته آنها در صورت حمایت از این طرح، می‌توان این محصول را در کشور تولید کرد.

سید محمد احمدی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا تولید سوپرجاذب نانو کامپوزیتی هیبریدی را از دستاوردهای مطالعات خود نام برد و گفت: سوپرجاذب نانو کامپوزیتی تولید شده قابلیت جذب ۴۶۰ برابر وزن خود آب مقطر را دارد که در مقایسه با نمونه‌های مشابه توان جذب ۲۰ تا ۳۰ برابر بیشتر را دارد.

وی خاصیت آنتی‌باکتریال را از مزایای این سوپرجاذب نام برد و یادآور شد: از آنجایی که این سوپر جاذب دارای سطح فعال نانو نقره است، به این محصول خاصیت آنتی‌باکتریالی را داده است.

احمدی با بیان اینکه این سوپرجاذب‌ها در محیط فرآیندی استریلیزه و عاری از آلودگی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: نمونه تولیدی این محصول قادر است نسبت به وجود ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در محیط هستند واکنش نشان دهد؛ علاوه بر آن نیز اجازه نمی‌دهد عوامل آلوده‌کننده در داخل محیط کامپوزیت رشد کنند.

مجری طرح با اشاره به کاربردهای این محصول، یادآور شد: این سوپرجاذب‌ها قابل استفاده در صنایع بهداشتی و برای تولید انواع پوشک‌ها و زیراندازهای بیمار قابل کاربرد است.

وی با بیان اینکه این سوپرجاذب‌ها در صنایع نساجی نیز کاربرد دارند، اظهار کرد: هدف ما از تولید این محصول استفاده از آن در صنایع بهداشتی است؛ چراکه گلوگاه تولید انواع پوشک‌ها سوپرجاذب‌ها هستند که به دلیل وارداتی بودن آن موجب افزایش قیمت این محصول در کشور شده است.

این محقق اضافه کرد: با اجرای این طرح توان تولید آن در کشور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه این محصول در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده است، خاطر نشان کرد: در صورت حمایت امکان طراحی برای تولید پایلوت وجود دارد و می‌توانیم در کمترین زمان به تولید پایلوت برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا