اخبار

دسترسی مودیان مالیاتی به اطلاعات طرف معامله مهیا شد

بسپار می نویسد، دسترسی مودیان مالیاتی به اطلاعات طرف معامله در سامانه معاملات فصلی تسهیل شد.

براساس این گزارش، از این پس مودیان مالیاتی می توانند به صورت متقابل به اطلاعات دیگر مودیانی که نسبت به ثبت معامله با ایشان اقدام کرده اند، دسترسی داشته باشند، در نتیجه امکان و فرصت کافی جهت رفع مشکلات مربوط به معاملات غیر واقعی که به صورت عمدی یا سهوی توسط یک مودی دیگر ثبت شده است، وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است، سازمان امور مالیاتی نسبت به اجرای مصوبه سی و هفتمین جلسه کمیته ماده 12 (ماده 76 سابق) مورخ 95.3.25 با موضوع “رد دفاتر مودیان مالیاتی توسط کمیسیون بند 3 ماده 97 قانون مالیات های مستقیم 1380 به سبب ابهام در اجرای ماده 169 مکرر در خصوص معاملات غیر واقعی اعلام شده به صورت عمدی یا سهوی توسط شخص ثالث”، اقدام کرد.

این اقدام سازمان که همراستا با اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و همکاری مناسب با بخش خصوصی جهت تکریم ارباب رجوع و رفع یکی از مشکلات فعالین اقتصادی کشور است، به شرح ذیل صورت پذیرفته است:

۱-ادارات سازمان امور مالیاتی موظف شده اند تا اطلاعات تماس و شناسایی اشخاص ارسال کننده اطلاعات معاملات مرتبط با مودی معترض شده را اعلام کنند.

۲-سازمان متعهد شده است تا دسترسی مودیان محترم مالیاتی را در سامانه صورت معاملات فصلی به اطلاعات ارسال کننده مرتبط با معاملات ایشان را که از جانب سایر مودیان مالیاتی ارسال شده، فراهم آورد.

۳-سازمان امور مالیاتی کشور، دسترسی یاد شده در سامانه موضوع ماده 169 مکرر به منظور رفع مغایرت های احتمالی در فهرست معاملات را قبل از شروع فرایند رسیدگی های مالیاتی ایجاد کرده است.

۴-این دسترسی از تاریخ 96.2.5 برای مودیان مشمول اجرای مقررات مربوط به ارسال فهرست معاملات فراهم شده و اطلاع رسانی به مودیان نیز از طریق ارسال پیامک صورت پذیرفته است.

گفتنی است، در حال حاضر اطلاعات مربوط به معاملات صورت پذیرفته مودیان برای سال های مالی 1391 تا 1394 در سامانه صورت معاملات فصلی قابل مشاهده است.


منبع: اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران 

[EasyDNNnewsLink|163]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا