اخبار

در غیاب کنش های صنفی و علمی، خانه صنعت و معدن استان تهران یکبار دیگر ابتکار عمل را در برخورد با اظهارنظرهای غیرکارشناسی به دست گرفت: محکوم کردن تولیدات پلیمری مصداق بارز لطمه به رونق تولید است

بسپار/ ایران پلیمر مدتی است برخی مدیران و تصمیم سازان بخش دولتی بدون گرفتن مشاوره های تخصصی و صرفا برای فرافکنی در خصوص عدم توانایی خود در برخورد با مشکلات زیست محیطی پلاستیک ها، صرفا با صدور بخش نامه های متعدد درصدد محدود کردن استفاده از پلاستیک ها هستند. اما آیا به راستی حذف مصرف پلیمرها در دنیای امروز ممکن است؟ یا باید به دنبال راههای تخصصی استفاده بهینه و بازیافت آنها بود؟ 

چندی قبل باز هم از سوی یکی از فرمانداران صورتجلسه ای مبنی بر عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به امضا رسید آن هم با استدلال های کاملا غیرعلمی و شائبه برانگیز در جامعه اینجا بخوانید. خانه صنعت و معدن استان تهران که قبلا طی استعلامی از سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع رسمی در کشور در این خصوص کتبا این پاسخ را دریافت کرده بود: محصولات پليمري داراي پروانه ساخت و یا پروانه بهداشتی به دلیل انجام بررسی ها و آزمون های لازم در زمان صدور پروانه های یاد شده،  ایمن و غیرسرطانزا هستند اینجا بخوانید، این بار هم ابتکار عمل را به دست گرفت و طی نامه ای به دبیرخانه  شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نوشت: 

به استحضار می رساند کلیه محصولات پلیمری تولیدکنندگان و واردکنندگان که دارای پروانه ساخت و یا پروانه بهداشتی می باشد، ایمن تلقی می گردند لذا هر گونه محکوم کردن تولیدات پلیمری در شوراهای سلامت استان ها که در ماه های اخیر بارها و بارها مشاهده و باعث تشویش اذهان عمومی در خبرها و رسانه های جمعی گردیده است می تواند مصداق بارز لطمه به رونق تولید در این شاخه از صنایع تکمیلی قلمداد شود. خواهشمند است در صورت امکان دستور فرمایید با توجه به اهمیت موضوع، اطلاع رسانی در این زمینه به واحدهای ذیربط صورت پذیرد تا بیش از این شاهد تضعیف جایگاه تولیدات داخلی کشور در سال رونق تولید نباشیم. 

 

دبیر و عضو هیات مدیره 
خانه صنعت و معدن استان تهران 
علیرضا میربلوک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا