اخبار

در طول دهه ی اخیر، BMW یک میلیون قطعه ی چاپ سه بعدی در خودروهای خود استفاده کرده است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در گروه صنعتی تولیدات BMW، استفاده از قطعات چاپ سه بعدی شده رو به افزایش است به طوریکه تنها در دهه ی گذشته این شرکت بالغ بر یک میلیون قطعه را با استفاده از این روش نوآورانه ساخته است. پیش بینی می شود این رقم با ۴۲ درصد افزایش در سال پیش رو به 200000 قطعه در امسال برسد. اخرین قطعه ی تولید شده به این روش ریل محافظتی پنجره ی خودروی ‌BMW مدل BMW i8 Roadster بوده است. با توجه به تخصص و مهارت افراد مشغول در این صنعت ریل محافظتی پنجره ی خودرو تنها در عرض ۵ روز ساخته شد.

روش تولید این قطعه ی خوردویی با استفاده از فناوری HP Multi Jet Fusion که روشی سریع می باشد صورت گرفته است. این روش قادر است بالغ بر ۱۰۰ قطعه را در عرض ۲۴ ساعت شبانه روز تولید کند.

علاوه بر این، در این سال ها بسیار رایج است که خودرو با سلیقه ی صاحب خود طراحی و ساخته شود. این روش کمک میکند تا قطعات مختلف با توجه به سلیقه ی مشتری شخصی سازی شوند. البته این اعمال سلیقه تنها برای برخی از قطعات تزئینی خودروها ممکن خواهد بود.

علاوه بر این، استفاده از چاپ سه بعدی برای تولیدات سری در خودروسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای گروه صنعتی تولیدات BMW روش تولید افزایشی (Additive manufacturing) به عنوان یک روش تولیدی کلیدی شناخته می شود. این شرکت در ابتدا تولید قطعات بسیار کوچک نظیر پمپ های آب را با استفاده از این روش آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا