اخبار

در روز زمین اتفاق افتاد: خبرهای خوب صنعت پلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر همه افراد در قبال محیط زیست مسئول هستند و روزی تحت عنوان “روز زمین” در نظر گرفته شده تا حفاظت از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی افراد در قبال کره زمین و محیط زیست بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. این روز همه ساله در 22 آوریل گرامی داشته می ­شود. در 22 آوریل امسال (3 اردیبهشت ماه) خبرهای خوبی در زمینه ­ی صنعت پلاستیک و در راستای حفاظت از محیط زیست منتشر شد که برخی از مهم­ترین آنها در ادامه آمده است:

  • افزایش تولید بسته ­بندی­های قابل بازیافت به ویژه در صنایع غذایی: این روزها به واسطه شیوع بیماری کرونا، اکثر رستوران­ها تنها از طریق بیرون­بر سرویس­ دهی دارند. در دوران شیوع کرونا استفاده از بسته ­بندی­ها و کیسه ­های پلاستیکی برای سفارش­ های بیرون­بر افزایش یافت. در این میان افزایش تولید انواع بسته ­بندی­ها و پلاستیک­های قابل بازیافت خبر بسیار خوبی است چه آنکه رستوران­ها این امکان را دارند تا از کیسه­ های قابل بازیافت استفاده کنند که می­تواند تا حدودی باعث کاهش آلودگی­ های زیست محیطی به ویژه در دوران کرونا شود.
  • انجام پروژه ­های گسترده در راستای شناسایی انواع باکتری­های پلاستیک­خوار جهت کاهش آلایندگی پلاستیک­ها و انجام برخی از پروژه­ های اجرایی در این حوزه.
  • بازیافت بطری­های پلاستیکی و استفاده مجدد برای تولید انواع لباس. در حال حاضر پروژه­ای اجرا شده که از بازیافت 8 بطری پلاستیکی یک لباس و از بازیافت 14 بطری پلاستیک یک کیف بزرگ تولید می­شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا