اخبار

در دانشگاه امیرکبیر محقق شد: بهینه سازی کاتالیست پالایشگاهی با نانولوله های کربنی

بسپار می نویسد،  محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از نانو لوله های کربنی موفق به بهینه سازی کاتالیست های مورد استفاده در پالایشگاه ها برای انجام فرآیند تبدیل متانول به اولفین شدند.
به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجری طرح پژوهشی بهینه سازی کاتالیستهای پالایشگاهی با فناوری نانو گفت: تبدیل متانول به اولفین ها یکی ازفرایندهای مورد توجه درحوزه تبدیل گازطبیعی به محصولات با ارزش پتروشیمی است و به لحاظ اقتصادی نیز اهمیت زیادی دارد.
'سجاد ریماز' با یادآوری اینکه اولفین ها، خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی هستند، افزود: برای تبدیل متانول به اولفین از کاتالیست استفاده می شود ولی مشکل اصلی کاتالیست ها این است که در مدت زمان کوتاهی غیر فعال می شوند.
وی در تشریح اقدامات انجام گرفته در این طرح تحقیقاتی برای رفع مشکل کاتالیست ها گفت: بر این اساس تحقیقاتی با عنوان «کاربرد نانو لوله های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو-34 با استفاده از روش تبدیل ژل خشک» را اجرایی کردیم.
به گفته این پژوهشگر جوان، در این مطالعات به منظور بهینه سازی کاتالیست ها، از نانو لوله های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو-34 با استفاده از روش تبدیل ژل خشک استفاده شده است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا