اخبار

در بازدید وزیر صنعت از استان زنجان سه طرح پلیمر و پوشش افتتاح شد/ کیان بهریس مهیار، پاک نوش ایرانیان و آریا رنگ درخشان

بسپار/ ایران پلیمر در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان چند طرح توسعه صنعتی افتتاح شد. سه طرح نیز مرتبط با صنایع پلیمر و پوشرنگ بود که در ادامه درباره آنها می خوانید: 

 

خط جدید تولید نخ اسپندکس شرکت کیان بهریس مهیار در استان زنجان افتتاح شد. شرکت کیان بهریس مهیار در زمینه تولید نخ پلی استر ویسکوز، بند کشسان بافته شده، نخ با روکش نساجی، انواع نخ فانتزی و نخ اسپندکس فعالیت می‌کند.

این واحد صنعتی جزو طرح‌های بزرگ در زمینه تولید نخ با روکش مواد نساجی و کاترین است که با افتتاح خط تولید نخ اسپندکس، امروز به طور رسمی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد. این طرح در جنب واحد تولیدی نانو پوشاک مهیار با سرمایه‌گذاری و مدیریت واحد و یکپارچه در نظر دارد تا مواد اولیه واحد مذکور را تامین کند که با این طرح زنجیره تولید این صنعت در زنجان تکمیل می‌شود.

ظرفیت اولیه این واحد بالغ بر ۲۰۰ تن در سال است که با سرمایه‌گذاری حدود ۷۳.۵ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند. اسپندکس (Spandex)، یا الاستین (Elastane) از انواع پارچه‌هایی بوده که با الیاف مصنوعی بافته می‌شود و خاصیت کشسانی فوق‌العاده‌ای دارد و لاکرا که بعضی اوقات با نام «کش» نیز شناخته می‌شود، از پلاستیک طبیعی محکم‌تر و بادوام‌تر است و معمولا می‌شود آن را تا ۵ برابر اندازه عادی خودش کش داد.

گفتنی است؛ با راه‌اندازی این واحد، بخشی از واردات نساجی کشور در این حوزه کاهش یافته و ظرفیت‌های لازم جهت خودکفایی در این صنعت در کشورمان فراهم می‌آید.

 

رضا رحمانی در ادامه سفر به استان زنجان، به شهرستان خدابنده سفر کرد که شرکت پاک‌نوش ایرانیان در این منطقه راه‌اندازی می‌شود. این شرکت انواع ژله آماده بسته‌بندی ‌شده، فرآورده‌های یخی خوراکی، بسته‌بندی انواع سرکه، ظروف پلی‌اتیلن و بطری از PET را در سبد محصولات خود دارد که میزان سرمایه‌گذاری انجام ‌شده برای آن ۴۰ میلیارد ریال است.

در ادامه با حضور وزیر صمت از شرکت آریا رنگ درخشان بازدید به عمل آمد که این شرکت با هدف چاپ هیلوگراور برای بسته‌بندی در سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۹۴ نیز پروانه بهره‌برداری در زمینه چاپ هیلوگراور برای بسته‌بندی به ظرفیت ۱۹ هزار تن در سال و کاغذ روکش ‌شده به ظرفیت ۸۶۰۰ تن در سال صادر شده است.

 

 

ایسنا

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا