اخبار

در استرالیا، زنبورها پلاستیک دوستدار محیط زیست تولید می کنند

بسپار/ ایران پلیمر در سال های اخیر تلاش برای تولید مواد تجزیه پذیر در محیط زیست که حیات انسان در سال های آتی را به خطر نیندازند، افزایش یافته و روش های منحصر به فردی نیز ابداع شده است.

 یک شرکت استرالیایی به نام هامبل بی با بررسی عملکرد و شیوه زندگی زنبورهای عسل در این بخش از جهان، رویکردی منحصر به فرد برای حفاظت از طبیعت با یک روش طبیعی در پیش گرفته است.

در قالب این روش مشخص شده که زنبورهای عسل استرالیایی قادر به تولید ماده ای با خواص مشابه با پلاستیک هستند که فاقد مواد شیمیایی آلوده کننده محیط زیست بوده و هزینه تولید آن هم چندان زیاد نیست. ماده یاد شده که فعلا توسط محققان پلاستیک زیستی نام گرفته بعد از مدت کوتاهی در محیط زیست تجزیه می شود و ضد آب هم هست.

یکی دیگر از مزایای پلاستیک به دست آمده از زنبورهای عسل مقاومت آن در برابر گرما و اشتعال است. ماده یادشده در برابر اکثر ترکیبات شیمیایی نیز مقاوم است و لذا برای بسته بندی آنها مناسب است.

شرکت هامبل بی در تلاش برای یافتن روشی به منظور تولید انبوه پلاستیک مذکور است. انتظار می رود در آینده از این ماده برای تولید لباس ها و چادرهای ضدآب هم استفاده شود.

منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا