اخباراخبار ویژه

آتش سوزی وسیع در Chempark/ جایی که غول های صنعت شیمیایی Covestro ،Bayer و Lanxess و … در حال فعالیت هستند

بسپار/ایران پلیمر در اثر انفجاری که دیروز در یک پارک صنعتی مواد شیمیایی در لورکوزن در غرب آلمان رخ داد، یک نفر جان خود را از دست داد و 16 نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار در ساعت 9:40 صبح رخ داد و باعث آتش سوزی در یک انبار سوخت در Chempark یک پارک صنعتی اختصاصی مواد شیمیایی از جمله Bayer و Lanxess شد.

‎ لارس فردریش، مدیر Chempark، اندکی پس از حادثه، به خبرنگاران گفت که جستجو برای نجات چهار نفر همچنان ادامه دارد. وی افزود: از 16 کارگر آسیب دیده حداقل دو نفر به شدت آسیب دیده اند و یک نفر فوت شده است.

ماکسیمیلیان لوفر، سخنگوی شرکت Currenta که در این شهرک فعالیت می‌کند، به CNN گفت که اکنون آتش سوزی “تحت کنترل” درآمده است. لوفر افزود: جستجوی پنج کارگر گمشده ادامه دارد. دلیل انفجار تاکنون مشخص نیست.

در پی این انفجار، پلیس از ساکنان اطراف خواست تا در خانه بمانند و درها و پنجره ها را بسته نگه دارند. Currenta گفته که آنها همچنین باید سیستم های تهویه مطبوع را خاموش کنند در حالی که هوا در اطراف سایت برای گاز سمی احتمالی در حال اندازه گیری است.

آژیرها و هشدارهای اضطراری در برنامه تلفن همراه آژانس حفاظت مدنی آلمان، به شهروندان هشدار “خطر شدید” داد.

چندین بزرگراه مجاور بسته شده اند و پلیس گفته که رانندگان باید از جاده های انحرافی استفاده کنند تا از تردد در این منطقه جلوگیری شود.

بر اساس وب سایت این شهرک، بیش از 30 شرکت در Chempark در لورکوزن فعالیت می کنند از جمله Covestro ،Bayer  Lanxess و Arlanxeo.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا