اخبار

در آستانه لغو تحریم‌ها، بورس هم واکنش نشان داد

بسپار به نقل از ایلنا می نویسد، در معاملات امروز تالار شیشه ای افزایش تقاضا در بورس تهران موجب شد تا میزان سنج بازار سرمایه در معاملات اولین روز هفته رشد 1344 واحدی را تجربه کند.

در معاملات امروز بیش از 117 میلیون سهم به ارزش 226 میلیاردتومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 279 هزار میلیارد تومان رشد کرد و بعد از چندین ماه ماه موفق به فتح کانال جدید 64 هزار واحد شده و در عدد 64 هزار و 860 واحد متوقف شدند.

امروز همچنین در کنار اخبار خوش سیاسی و سفر وزر امور خارجه به اتریش و لغو تحریم ها ، خبرهای مثبتی نیز در حوزه اقتصادی منتشر شد و گمانه زنی هایی مبنی بر تصویب نرخ 8.5 سنتی خوراک پتروشیمی ها به گوش رسید و موجب شتاب روند صعودی بورس شد.

بر این اساس در بازار سرتاسر مثبت امروز شرکتهای متاثر از لغو تحریم ها به خصوص شرکتهای پتروشیمی، بانکی و خودرویی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند به طوری که شرکتهای نفت و گاز پارسیان، مخابرات، تاپیکو، کشتیرانی، غدیر، پتروشیمی جم، پردیس، ملی مس، بانک ملت، پالایشگاه اصفهان؛ ارتباطات سیار، ایران خودرو و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر را در روند رو به رشد بورس گذاشتند و تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها روند منفی به خود گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا