اخبار

در آخرین جلسه هیات مدیره انجمن ملی پلیمر چه گذشت؟ از ایران پلاست تا عرضه خارج از بورس و تدوین برنامه دوساله صنعت پلاستیک و پلیمر

بسپار /  ایران پلیمر انجمن ملی پلیمر ایران از تصمیم وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص تدوین برنامه دوساله صنعت پلاستیک و پلیمر ایران خبر داد. 
در یکصد و هفتاد و سومین جلسه هیات مدیره انجمن ملی پلیمر ایران در هفته گذشته، اعضای هیات مدیره، درباره برگزاری نمایشگاه های آتی ایران پلاست تبادل نظر کردند و مقرر شد هماهنگی های لازم برای واسپاری برگزاری این نمایشگاه به انجمن ملی پلیمر با همکاری اتاق تهران صورت گیرد تا برگزاری تخصصی ترین رویداد این صنعت به متولی اصلی آن سپرده شود.
در این جلسه همچنین مهندس صبوری نایب رئیس هیات مدیره گزارشی از جلسه کمیته تنظیم بازار 
پتروشیمی ارائه کرد. به گفته آقای صبوری در این جلسه دستورالعملی مبنی بر عرضه مواد اولیه توسط تعاونی ها در صورت عدم عرضه در بورس صادر شد.
اعضای هیات مدیره انجمن 
پلیمر ایران انتقاد خود درباره این دستورالعمل اعلام کرده و گفتند این شکل عرضه موجب ایجاد رانت و مشکلات جدیدی برای صنعت پلیمر خواهد شد.در همین زمینه مقرر شد برنامه ریزی های لازم برای اصلاح این دستورالعمل توسط انجمن پلیمر ایران صورت گیرد.
در ادامه این نشست مهندس زکایی،رئیس کمیسیون فنی انجمن نیز گزارشی از جلسه زنجیره ارزش که در وزارت صنعت برگزار شده بود ارائه کرد و افزود:دولت قصد دارد تدوین برنامه دو ساله برای صنعت 
پلیمر و پلاستیک را به دست فعالان اقتصادی این بخش سپرده و آن را عملیاتی کند.اما با توجه به عدم شفافیت اطلاعات و نیز فقدان استراتژی های لازم این امر تنها با تحقیق دقیق میسر است.
وی تاکید کرد:‌باید بر اساس وظیفه ذاتی انجمن در جهت تدوین این برنامه دوساله اقدام کنیم ودر زمینه ایجاد رونق و رفع رکود گام های اساسی برداریم.
در این جلسه مقرر شد کمیته ای سه نفره از مدیران انجمن با بررسی و مطالعه دقیق تا دو ماه آینده بهترین رویکردهای صنعت 
پلیمر و پلاستیک را استخراج و تدوین کنند تا درقالب برنامه 2 ساله به وزارت صمت پیشنهاد شده و بتواند زمینه شکوفایی صنعت پلاستیک و پلیمر کشور را فراهم کند.

اینپیا

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا