اخبار

دریافت اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل آغاز شد/ تغییر در مهلت ارایه اظهارنامه

بسپار می نویسد،معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه است، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور آماده دریافت اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی صاحبان مشاغل است.

محمدتقی پاکدامن با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای امسال موظف به اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم است، گفت: یکی از مهم‌ترین تغییرات در قانون جدید تغییر مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) از تیر ماه به خردادماه است.

وی با اشاره به اینکه این تغییر با هدف سهولت و سرعت بخشیدن در ارائه اظهارنامه مالیاتی و افزایش راندمان ارائه خدمات به مودیان محترم صورت گرفته است، افزود: با توجه به اینکه فرم اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1394 بر روی سایت سازمان قرارداده شده است، صاحبان مشاغل می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه سیاست سازمان دریافت اظهارنامه به صورت کاملاً الکترونیکی است و ارائه نسخه کاغذی به واحدهای مالیاتی ضرورتی ندارد، ادامه داد: امیدواریم صاحبان محترم مشاغل (اشخاص حقیقی) از هم‌اکنون نسبت به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود اقدام کنند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند.

پاکدامن خاطرنشان‌کرد: اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند، علاوه بر اینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی شده استفاده کند، به هر میزان درآمدی که کسب می‌کند مشمول مالیات می‌باشد و از این بابت مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه نیز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا