اخبار

درخواست از وزارت صنعت برای کنترل رشد بی رویه واحدهای تولیدی

بسپار می نویسد، صبح دیروز(2 آذرماه 1394)، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن طی نامه ای به ابویی مهریزی، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، از وی خواست تا یک بار برای همیشه اجازه داده شود تا نهاد کارآمد انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، رشد بی رویه واحدهای تولیدی را کنترل کند.


به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در متن این نامه آمده است:

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت
جناب آقای مهندس ابوئی مهریزی – معاونت محترم طرح و برنامه

با درود فراوان و احترام 

همانگونه که مطلع هستید سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به هر صنعت باید به پیشرفت و بهبود آن صنعت کمک کند، اما روشی وزارت صنعت در صدور مجوز برای برپائی واحدهای تولیدی لوله پلی اتیلن در سه دهه گذشته پیامدهای تخریبی و ویرانگری برای صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن در بر داشته است. 

نکته شگفت این است که انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن بارها و بارها آثار تخریبی سیاست های وزارت صنعت را به آگاهی کارشناسان و مدیران و معاونان وزارت رسانده است، اما مجریان سیاستهای وزارت خانه همچنان، حقایقی علمی و پژوهشی ارائه شده از سوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن را نادیده می گیرند و همچنان به این روش ادامه میدهند. 

برای آگاهی جناب عالی می نویسیم که تا امروز بنابر آمار وزارت صنعت بیش از ۷۰۰ پروانه بهره برداری برای تولید لوله و اتصالات پلی اتیلنی صادر شده است و باز برای آگاهی شما می نویسیم که ۲۳۰ واحد تولیدی زیر چتر ” انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن قرار دارند که ظرفیت اسمی این مجموعه در سال به 1.400.000 تن لوله و اتصالات پلی اتیلن می رسد و باز لازم به یادآوری است که در بهترین حالت میزان تقاضا برای لوله و اتصالات پلی اتیلن ۴۰۰.۰۰۰ تن در سال است و می بینید که تا همین جا و با در نظر گرفتن ۲۳۰ واحد، یک میلیون تن اضافه ظرفیت داریم. 

اکنون محاسبه بفرمائید ۴۷۰ واحد تولیدی اضافی دیگر (ناگفته نماند هویت آنها برای این انجمن مشخص نیست و همچنین به چه منظور این پروانه ها را از وزارت صنعت اخذ نموده اند) این ظرفیت را تا کجا می رسانند؟ 

نکته بسیار مهم این است که آن وزارت خانه در مورد کیفیت کار واحدهای تولیدی و چگونگی بهره بردن از مجوز تولید و نیاز کشور هیچ توجهی ندارد، و در اصول، ساختاری هم برای پیگیری در وزارتخانه وجود ندارد در حالیکه ” انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن” امروز به یک نهاد توانا بدل شده است که می تواند همه واحدهای تولیدی تحت پوشش خود را به لحاظ کیفیت کار و حرکت پیش رونده بازبینی و کنترل کند. 

این انجمن، به حیثیت صنعت ایرانی چه درون مرزها و چه بیرون مرزها اهمیت می دهد و برای حفظ حیثیت مان کار می کنیم و پیگیر جزئی ترین نکات هستیم. 

یک بار برای همیشه واقعیت را بپذیرید و اجازه دهید یک نهاد کار آمد همچون ” انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن” رشد بی رویه واحدهای تولیدی را کنترل کند، هرگاه از موضع قدرت دولتی کمی دور شوید و با انصاف نگاه کنید در خواهید یافت، صالح ترین مرجع برای صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلن، انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلى اتیلن ” است.

با سپاسی فراوان

محسن جمالیان – رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی
لید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

رونوشت جهت استحضار:
سرکار خانم مهندس نباتی – مدیر کل محترم صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا