اخبار

درخواست‌ رؤسای اتاق‌های بازرگانی از دولت: وصول مالیات را تا شهریور متوقف کنید

بسپار/ ایران پلیمر  با تداوم شیوع ویروس کرونا در ایران و بسیاری از کشورهای جهان همچنان فعالان اقتصادی دغدغه‌هایی دارند که آنها را با مسئولان دولتی در میان می‌گذارند و در جدیدترین تحولات رییس اتاق بازرگانی ایران خطاب به معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس اتاق بازرگانی تهران خطاب به معاون اول رییس جمهور درخواست‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی ایران غلامحسین شافعی – رییس این اتاق – در نامه‌ای به محمد نهاوندیان – معاون اقتصادی رییس جمهور – به او، ۹ پیشنهاد داده که در صورت پیگیری می‌تواند بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کند.

تعیین تکلیف پرداخت بیمه پرسنل شرکت‌ها و کارگاه‌ها در دوران شیوع بیماری، تمدید بیمه‌نامه‌های پروژه‌ها، ضمانت‌نامه‌ها و تعهدات ارزی و ریالی، استفاده از تسهیلات بدون بهره، حمایت از صنعت احداث و خدمات فنی و مهندسی و پیگیری در خصوص تعیین تکلیف دقیق تعطیلی پروژه‌ها بخشی از درخواست‌های شافعی از نهاوندیان است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از نامه خود به لزوم برقراری حمایت‌های بانکی اشاره کرده و از دولت خواسته است نسبت به ابلاغ دستورالعمل‌های مهلت دادن برای بدهی‌های بانکی گام بردارد و در کنار آن در حوزه مالیات‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و بخشش جرائم نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد. در کنار آن واحدهای اجرایی نیاز به دریافت کمک در تامین مواد ضدعفونی و اقلام حفاظتی هستند که نیاز به کمک دولت دارد.

همچنین براساس گزارش اتاق تهران مسعود خوانساری رییس این اتاق در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهور – از وی خواسته در امور مالیاتی بنگاه‌ها تسهیلاتی جدی ارائه شود.

موضوع تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی، موعد رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، سررسید پرونده‌های مالیاتی و همچنین اقساط آنها بخشی از محورهایی است که خوانساری به آنها اشاره کرده و از جهانگیری خواسته است که آن را پیگیری کند.

خوانساری همچنین درخواست داده که عملیات وصول و اجرای مالیات در شش ماهه سال ۱۳۹۹ متوقف شود.

او همچنین خواسته مقررات مربوط به تعیین خسارت بنگاه‌های اقتصادی در مسیر برخورداری از تسهیلات ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا